Ben ik verplicht een nieuwe functie te aanvaarden door reorganisatie binnen de holding.ontvang ik dan geen werkloosuitkering als ik niet instem ?

ontvang ik geen uitkering bij ontslag o verplicht ontslag nemen bij niet aanvaarden van een andere functie binnen de holding maar in een andere divisie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als je besluit geen genoegen te nemen met de alternatieve funcite, dan neem je effectief zelf ontslag. Je hebt dan inderdaad geen WW recht meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor Nederland:
Als er een Sociaal Plan is opgesteld, staan daar de exacte voorwaarden in voor al dan niet passende functie die je wordt aangeboden (qua werk, salarisniveau, werklocatie, etc). Als de functie volgens die definitie passend is, en je weigert deze, dan heb je geen recht op een WWuitkering.

Als er geen Sociaal Plan is opgesteld voor de betreffende reorganisatie, kan je uitgaan van wat redelijkerwijs passend is. Een werklocatie verder dan 1 uur reistijd van huis is niet passend, afwijkend werk (te hoog of te laag niveau, andere discipline, niet passend bij je kennis etc) wordt ook als niet passend beschouwd, en een salaris dat meer dan 10% lager is dan je vorige salaris is ook niet echt passend te noemen.

De belangrijkste vraag is dus of de functie, die jou is aangeboden, passend is. Zo ja, accepteren want anders krijg je geen ww uitkering. Zo nee, dan kan je dit weigeren en behoud je recht op je uitkering (en ook een ontslagvergoeding!).
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi duidelijk antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top!