Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

na 20 jaar wil ik weg bij mijn huidige baan. wat is nu mijn opzegtermijn ?

in mijn laatst ondertekende contract om van medewerker verder te gaan als bedrijfsleider staat geen opzegtermijn en geen verwijzing naar het opzegtermijn in mijn voorgaande contracten als medewerker. In voorgaande contracten voor de functie van medewerker van dezelfde baas staat een opzegtermijn van 4 maanden. ondertussen ben ik geen bedrijfsleider meer en voer ik alleen nog maar de taken van een medewerker uit ( deze wijziging is niet meer schriftelijk vastgelegd). Kortom mijn laatst ondertekende contract is het contract van bedrijfsleider echter staat in dit contract geen opzegtermijn.....wat is nu mijn opzegtermijn ?
1 maand , 2maanden of 4 maanden ?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
905

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heb je een cao? Daar staat vaak een opzegtermijn in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens onderstaande website is de wettelijke opzegtermijn voor de werknemer zelf standaard één maand. De lengte van het dienstverband speelt dus geen rol als je als werknemer zelf opzegt.

Er kan alleen sprake zijn van een langere opzegtermijn als dit schriftelijk is vastgelegd. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je nu géén opzegtermijn in je contract hebt staan. In dat geval geldt zeer waarschijnlijk de wet en dus de termijn van één maand.

http://www.penoactueel.nl/arbeidsovereenkomst-en-cao/opzegtermijn-311.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding