Wat is een reele onderhandeling bij het ontbinden ve overeenkomst met wederzijds goedvinden?

Ik werk ih onderwijs maar door problemen met gezondheid (werkgerelateerd), reorganisatie en bezuinigingen ben ik met directie in overleg over het beeindigen vd overeenkomst. Werkgever biedt 4 maanden doorbetalen salaris (ik werk er nu 4 jaar) zodat ik op zoek kan naar ander werk - ik hoef dan ook niet meer op school te komen.
Zelf ga ik om- en bijscholen voor 11.000 E. School is niet echt bereid bij te dragen aan mijn scholing.

Welke onderhandelingsruimte is er?
Is de formule zoals school die voorstelt (hoogte en vorm) redelijk of kan ik daar beter een alternatief tegenover stellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me af, als je overgaat tot ontbinden ve overeenkomst met wederzijds goedvinden, heb je dan recht op een uitkering als je niet binnen 4 maanden een nieuwe baan hebt ( wat reeël is aangezien de arbeidsmarkt krap is ) of is dat geen probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vorm is een vorm die ook door het UWV wordt geaccepteerd. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden - die heb ik nog niet heel goed in beeld, maar het gaat erom dat in die overeenkomst komt te staan dat de beeindiging niet de schuld is van werknemer, maar als gevolg van reorganisatie. Ook moet de beeindiging later ingaan dan volgens de opzegtermijn opgezegd zou worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, ik ben gerustgesteld dat je daar aan gedacht hebt ( op je eigenlijke vraag heb ik helaas geen antwoord maar ik dacht straks zit je in de shit omdat je geen nieuwe baan op tijd hebt maar ook geen uitkering )
succes met omscholing en je zoektocht naar wat nieuws!

Antwoorden (3)

Bij wederzijds goedvinden heb je geen recht op een ww-uitkering omdat je niet ontslagen bent!
Naast die afkoopregeling kun je onderhandelen dat ze tegemoet komen in je opleid gekietel of je ontslaan, wat voor jou financieel gunstiger is. Zit je al lang thuis?
Want zolang jij ziek bent mogen ze je niet ontslaan en ik zou niet zomaar iets toezeggen zolang alles voor jou goed geregeld is.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Zij kunnen je hier goed bij helpen!
Veel suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet helemaal, je moet in het contract laten zetten dat het niet verwijtbaar is.
een maand vergoeding per jaar dat je ergens werkt is vrij normaal. Het bijbetalen aan jouw scholing is niet normaal. jij hebt een vakgebied. Als je daar niet in verder wilt is dat een eigen keuze. Als er geen werk is, dan kan je tzt via het UWV hulp krijgen bij omscholingskosten.

Overigens: Laat het wel duidelijk zijn dat het een ontslagprocedure is, en je dus niet vrijwillig daar weg gaat. Anders krijg je later allerlei vervelende situaties met de WW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat ze al met dit bod komen zegt genoeg, er is dus een onderhandeling mogelijk.
Zorg ervoor dat in de overeenkomst duidelijk staat, dat dit ontslag niet verwijtbaar aan jou is. Dan kun je namelijk wel een WW-aanvragen.
Wat betreft die 4 maanden, maak er 8 van, en middel op 6.
Als je een WW aanvraagt op basis van die overeenkomst die niet verwijtbaar aan jou is, mag je de doorbetaling van die maanden gewoon houden, die worden niet gekort op je uitkering. Dit geld kun je dus investeren in je opleiding.