ZVW premie berekenen?

mijn zvw loon is zeg maar 2546,- hoe bereken ik dan de maandelijkse premie voor de zorgverzekeringswet ??
Mij lijkt 7.75% van 2546,- maar dan kom ik op 197.32 en mijn loonstrook zegt 215,92.
Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Men betaalt geen premie per maand maar over het jaarinkomen.
Er is ook geen max. dagloon.
Beter lijkt het mij daarom om de cumulatief ingehouden premie te vergelijken met het cumulatieve inkomen, dus premie en inkomen vanaf 1 januari.
Overigens wordt de premie door de werkgever vergoed, zij het dat die vergoeding van de werkgever tot het loon behoort en daarom belast wordt met loonheffing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het jaar inkomen bereken op basis van de salarisstrook van januari en dan de premie uitrekenen, delen door 12 moet ik op de maandpremie voor heel 2011 uitkomen?