Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een stage lopen zonder studie ?

Bij mijn studie zit geen stage in het programma, maar toch zou ik graag stage lopen om zo meer ervaring om te doen en betere arbeidskansen te hebben na mijn studie. Is dit mogelijk ? gebeurt dit veel ? gebruikelijk ? kan dit ivm de wet enzo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, via de bijstand bij je gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan! Het gebeurt vaker, het handigst gaat het als je het via-via bij een bevriend bedrijf probeert te regelen. Het bedrijf investeert ook in jou (door begeleiding en beschikbaarstelling van een werkplek) dus maak je niet te veel illusies over de hoogte van de stagevergoeding.

Hoe het zit met aansprakelijkheid is altijd even zoeken,waarschijnlijk moet het bedrijf jou wel verzekeren.

Ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat je studie jouw plan wel ziet zitten en je wel wil helpen door bijvoorbeeld een werkstuk / scriptie te vervangen door een praktijkstage en enige begeleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke cool, ja stagevergoeding boeit mij niet zoveel, het gaat mij echt om ervaring en mn cv.
Weet niet of mn studie iets voor me kan doen, omdat het nou eenmaal niet in het programma zit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding