Wat zijn leuke lesideeën om engels les te geven aan VMBO-leerlingen?

Het liefste iets creatiefs :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Laat iedereen 2 kaarten trekken met daarop 1 woord. Bijvoorbeeld: Bike en Water. Iedereen begint een verhaal op te schrijven met deze 2 woorden. na 1 minuut, schuift iedereen zijn/haar blaadje door, en gaat de buurman/buurvrouw verder met het verhaal. Na 10 keer geruild te hebben, worden alle verhalen voorgelezen. Het zijn meestal hele grappige verhalen.

Je laat de leerlingen schrijven, lezen en spreken in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

liedteksten vertalen
anneliez
12 jaar geleden
Gevonden in antwoord van Gee op vraag van 1 jaar geleden:

"Leuke opdracht is misschien op you tube z’n favo Engels talige nummers bekijken maar dan ook vertalen. Al was het maar in grote lijnen. Vervolgens kun je de lyrics altijd wel ergens downloaden en vertaling verfijnen. Dus eerst op gehoor. Later via schrift."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-laat de leerlingen elkaar in 2-tallen benoemen wat ze dragen
-benoem alle kleuren, windstreken
-noem alles wat je weet van eten, drinken
uiteraard alles in het Engels.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij laatst deden in klas was een discussie in het engels. Dat was heel leuk.