Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn opleidingen of werk met DNA en of met dode mensen?

Hallo, wie weet banen of opleidingen met DNA en of met dode mensen? Dankjewel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan op welk niveau, maar op mbo/hbo niveau zou je kunnen kijken naar een laboratoriumopleiding. Voor DNA kan je dan de richting biotechnologie/moleculaire biologie denken, en voor dode mensen pathologie, hier valt ook obductiepathologie onder. Je doet dan vaak gewoon laboratoriumwerk met weefsels en cellen maar in grote ziekenhuizen kan je de patholoog assisteren met obducties/autopsies/secties en kan je werken bij het mortuarium daar. Ik doe zelf de mbo opleiding pathologie, dus als je vragen hebt kan je me altijd een berichtje sturen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Biomedische Wetenschappen, Biomedische Laboratoriumtechnieken, Forensische Wetenschappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

forensisch arts heeft dit in zijn pakket zitten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Forensische_geneeskunde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt de site weer gevonden hoor......haha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google hè...zo eenvoudig om dit te vinden...
forensisch onderzoek. Volgens mij kon dat alleen op het HBO.
Je werkt dan als analist.

Toegevoegd na 1 minuut:
pathologie heeft er ook een klein beetje mee te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banen met dode mensen is een Patholoog anatoom. Deze onderzoekt de doodsoorzaak bij mensen als er een verdachte oorzaak is. Ik heb geprobeerd opleidingen voor je te zoeken maar is moeilijker dan ik dacht.
Je zou bij je mentor op je school kunnen vragen of die weet via welke scholen je daar uiteindelijk terecht kunt.
Succes ermee....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mbo/hbo niveau kan je biotechnologie/ moleculaire biologie of pathologie als richting kiezen in een laboratoriumopleiding. Voor verdere uitleg, zie mijn reactie. Ik heb hem perongeluk als reactie ipv antwoord gedaan;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
biomedische wetenschappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
begrafenisondernemer
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding