Ik ben 5 maanden zwanger maar wil nog aan het werk bij een nieuwe baan kan dat?

ik ben nu 5 maanden zwanger en heb hiervoor niet gewerkt nu merk ik toch wel dat ik het geld heel hard nodig heb alleen vraag ik me af zullen ze me wel aan nemen als ik ergens solliciteer?
en wat is verstandig werk om te gaan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zou het via een uitzendburo kunnen proberen.
Want als je 5 maanden zwanger bent is er geen baas die je in dienst neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je zwangerschap maakt het weinig uit wat voor soort werk je doet, zo lang het maar niet te fysiek belastend is (dus als je timmervrouw of stratenmaakster bent, zou ik me eens achter m'n oren krabben). Meestal kun je tot 7,5 maanden redelijke probleemloos werken als je maar zorgt dat je genoeg rust krijgt. Daarna ga je met verlof, maar veel zelfstandig ondernemende vrouwen werken gewoon door tot heel kort voor de bevalling.

Wat betreft het vinden van werk: dat kan wel wat moeilijker zijn nu, dus het beste probeer je om een tijdelijke baan te vinden via het uitzendbureau. Alles wat je nu nog aanpakt vergroot ook de kans dat je straks na de bevalling weer makkelijker aan de slag komt (omdat je werkervaring opdoet en omdat mensen je leren kennen). Dus laat je inschrijven!

En verder: niet geschoten is altijd mis. Je hebt nu alle tijd van de wereld om te oefenen op goede sollicitatiebrieven, dus probeer het gewoon. Als je op gesprek wordt uitgenodigd, beschouw je dat als een goede oefening voor na de bevalling, en wie weet is er wel een werkgever die jou ziet zitten en vraagt of je na de bevalling weer contact op wil nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen werkervaring en bovendien zwanger, dat zal een zware klus worden, om een werkgever te vinden die daar iets voor voelt, Bovendien moet het lichamelijk niet te zwaar zijn.
En wat na de bevalling? Ben je dan van plan terug te gaan naar je werkgever?
Ik hoop vn ganser harte dat het je lukt, maar persoonlijk heb ik er een zwaar hoofd in.