Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tellen mijn ervaringsjaren mee als voor de tweede keer bij dezelfde werkgever aan de slag ga?

Ik ben nu aan de slag bij ISS als schoonmaker, maar hiervoor heb ik 6 maand bij korps mariniers gezeten. Daarvoor heb ik echter een stuk of 4/5 jaar gewerkt bij dezelfde werkgever.
Dus ik ben er een periode tussenuit geweest
Tellen mijn ervaringsjaren (stuk of 4/5) nog gewoon mee, nu ik weer bij dezelfde werkgever aan de slag ga ? En zo ja, kan iemand me aangeven waar ik dit kan vinden zwart op wit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik even de CAO nalezen. Deze is op te vragen bij FNV Bondgenoten. Of te lezen via de onderstaande link.

In Artikel 14 lid 4 wordt gesproken over de vaststelling van het aantal dienstjaren. Hier staat ook dat het aantal dienstjaren bij vorige werkgevers meegeteld dienen te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. In deze CAO vervalt het als je er 3 maanden of langer uit bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juridisch gezien waarschijnlijk niet maar, maar tijdens de onderhandelingen van de arbeidsvoorwaarden zou ik zeker deze ervaring aanhalen.

Ik heb zelf op de stoel gezeten waarbij ik sollicitatiegesprekken voerde, en als onderhandelaar namens een bedrijf ga ik natuurlijk niet zelf wijzen op de werkervaring die de kandidaat heeft.

Maar als een kandidaat duidelijk de nadruk legt op de ervaring die hij heeft kan de onderhandelaar hier natuurlijk niet omheen. Let wel op dan een in jou geval sprake is van onderbroken werkervaring. Hierbij tellen de jaren in principe maar voor de helft mee.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding