pinkesteren werken in de supermarkt.

moet je op de bijde pinksterdagen werken? dus zijn de verplicht of mag je gewoon vrij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met Pinksteren is de supermarkt normaliter gesloten, dus dikke kans dat je niet hoeft te werken. Wordt je WEL gevraagd om te werken, om welke reden dan ook, dan is het wettelijk gezien een zondag, en heb je dus in principe recht op betaling voor overuren.
Vaak zijn het trouwens wel heel erg gezellige dagen om over te werken. Of het verplicht is, hangt een beetje af van hoe dat bij het betreffende bedrijf geregeld is. Vaak heb je wel wat inspraak voor wat betreft het beschikbaar zijn op dergelijke dagen, maar in andere beroepen ben je gewoon eens in de zoveel tijd aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Duitsland zijn de supermarkten idd dicht met pinksteren, maar in Nederland zijn veel supermarkten gewoon open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben eerlijk gezegd gewoon uitgegaan van mijn ervaringen met Nederlandse supermarkten, want die ken ik beter. Als die met Pinksteren (en zeker eerste pinksterdag) standaard open zijn, zou dat iets van de laatste tijd zijn. Maar dan nog gelden de normale 'zondagsregelingen', naar ik aanneem.
Volgens mij kunnen ze dat niet verplichten maar het wordt goed betaald, niet als overuren want dan hou je er minder aan over maar de uren worden dubbel uitbetaald. Das altijd lekker. Inderdaad is het heel gezellig op dit soort dagen te werken, mensen zijn dan minder haastig.