Wat is het minimumloon voor een 15-jarige?

Ik ben 14 en ik werk bij een bedrijf en verdien 2,50 per uur. Wat is het minimum loon voor een 15 jarige? Wat zo veel ga ik waarschijnlijk verdienen.

Toegevoegd na 34 seconden:
Als ik jarig ben, en dat is over een maand

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

15 jaar

€ 2,74 per uur bij 36 urige werkweek

€ 2,59 per uur bij 38 urige werkweek

€ 2,47 per uur bij 40 urige werkweek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor;))
Minimumjeugdloon 15 tot 23 jaar 2011
Het huidige bruto minimumjeugdloon van 15 tot 23 jaar bij een volledig dienstverband/volledige werkweek per 1 januari 2011 vind je in de onderstaande tabel. De bedragen zijn exclusief vakantiegeld. Tussen haakjes staan de oude minimum loonbedragen van 1 juli 2010. Onder een volledige werkweek wordt meestal 36, 38 of 40 uur per week verstaan. Wanneer je minder uren werkt, is het minimumloon natuurlijk ook lager. Het loon staat dan in verhouding tot de door jou gewerkte uren. Het kan zijn dat er binnen de bedrijfstak waar jij werkzaam bent in de CAO een hoger bruto uurloon is overeengekomen. Dit hogere uurloon is dan het uitgangspunt. Een werkgever mag wettelijk wel méér betalen, maar niet minder. De lonen in de tabel zijn gebaseerd op een 38-urige werkweek (dit kan dus afwijken: 36 of 40 uur).

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site kun je alles checken:

http://financieel.infonu.nl/geld/11030-minimumloon-minimumjeugdloon-januari-2011-uurloon.html