Is loopbaanbegeleiding een manier om aan een ander soort baan te komen?

De omstandigheden, boven de 50, bezuinigingen in de sector, etc. zijn nog niet zo goed. Toch zegt zo'n bureau dat als ik een test en gesprek doe, dat ze connecties hebben en me gaan aanbevelen. Maar wat is de kans.....dat het slaagt. Moet wel zelf betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou er zeer sceptisch tegenover staan.
Kijk wat het kost en of dat een beetje betaalbaar is, en welke garanties ze bieden.
Zoek ook eens op internet of er ervaringen staan met dit bureau.
Als het alleen om 'aanbevelen' gaat, sja, ik kan je ook aanbevelen - daarmee heb je nog geen baan.
Als je werkloos bent, _kun_ je ook begeleiding krijgen van het UWV/werk.nl, maar daar is het principe een beetje: als je goeie kansen op de arbeidsmarkt hebt, heb je geen begeleiding nodig en krijg je die niet. Als je kansen erg klein zijn, stellen ze dat begeleiding niet erg veel zin heeft en - inderdaad! - dan krijg je die niet.

Succes!