Selectiegesprek DJI (justitie): Heeft iemand enige tips of ervaring hiermee waar ik op moet letten?

Morgen heb ik een selectiegesprek bij DJI (ik ben erg nerveus) ik wil deze baan zo graag. Heeft iemand enige tips of ervaring hiermee waar ik op moet letten?? ik heb een gesprek met 2 mensen van de inrichting zelf en daarbij een psycholoog die kijken of ik wel echt geschikt ben voor deze baan. Graag jullie reaktie alvast bedankt hiervoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Er zal zeker ook worden nagegaan of je je emoties kunt afsluiten als je na je dienst naar huis gaat. Of je bestand bent tegen verbaal geweld. Of je niet gevoelig bent voor steekpenningen en zo.

Antwoordt naar waarheid. Denk even na voorda je antwoord geeft.

En probeer te bedenken dat ze je uitgenodigd hebben voor dit gesprek omdat ze denken in jou een goede toekomstige medewerker te vinden. Als het al bij voorbaat een verloren zaak zou zijn, dan had je geen uitnodiging gekregen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt hierin geen fout maken als je gewoon jezelf bent. Want of je past goed bij die functie, zoals je bent, of je past er niet bij en dan word je niet aangenomen. Dat klinkt bot en niet behulpzaam, maar je hebt er niets aan als je in een baan terecht komt waar je niet goed tegen kunt.

Dat is dus wat je het beste kunt doen: gewoon jezelf zijn.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door van alles in je hoofd te halen ben je jezelf aan het vermoeien. Begrijpelijk dat dit wordt veroorzaakt door de zenuwen maar zorg ervoor dat die je niet de baas worden. Diezelfde zenuwen ga je temmen als je die baan krijgt, dus ben je er nu ook toe in staat. Een gesprek verloopt nooit altijd hetzelfde en voor wat dat betreft adviseer ik je dan ook dit maar gewoon over je heen te laten komen. Het gaat lukken! Succes.
itsme
12 jaar geleden
Ik ben nog nooit voor die functie op sollicitatiegesprek gegaan... dus hoe dat bij DJI gaat is voor mij onbekend. Maar je begrijpt dat ze gewoon willen weten of jij die baan aan kunt, dus ze zullen willen weten of je genoeg hebt geleerd (breng je diploma's mee) en of je de juiste mentaliteit hebt voor die baan, of je psychisch sterk genoeg bent, etc. Dus ze zullen met je gaan praten, en praten, en praten... veel vragen stellen, en als je open antwoord geeft op alle vragen, hebben zij een goede indruk van wie en wat je bent.
Ze zullen wel iets vragen als 'wat zou je doen als je in ..... situatie terecht zou komen?'
Ze willen weten of je financiële problemen hebt, want als je financiële problemen hebt ben je gemakkelijk omkoopbaar. Ze willen weten of je ooit met justitie in aanraking bent gekomen, of je ooit een veroordeling hebt gehad. (natuurlijk, dat kunnen ze allemaal zelf nakijken in de archieven, maar ze vragen het je toch).
enzovoort...