Met welk beroep ga je het meest naar het buitenland?

Met welk beroep kan ik redelijk mee verdienen om te leven, en is het meest avontuurlijk(andere landen bezoeken). En welk Profiel moet ik daar voor kiezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Straatveger bij het drielandenpunt (verdient niet echt goed, maar je komt wel vaak in het buitenland) ;-)

Antwoorden (10)

Piloot..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
En waar is het antwoord op de rest van de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke profiel heb je voor een opleiding tot piloot nodig?
Je kunt iets in het toerisme zoeken, bijvoorbeeld reisbegeleider/host(ess). Je kunt dan door een reisorganisatie worden uitgezonden in het buitenland klanten op te vangen. Je bent daar dan als het ware hun aanspreekpunt. Welk profiel je daarvoor nodig hebt weet ik niet (ik ben van na de profielen ;-) ) maar daar kun je vast op school mee terecht.

Beroepen als piloot of touringcar-chauffeur brengen je wel veel over de grens, maar meer dan hotels/vliegvelden/snelwegen zul je dan toch niet zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dikke + goed antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de profielen moet je naar een decaan maar die geeft ook uitleg over beroepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alleen als reisbegeleider/host(ess) verdien je behoorlijk beroerd.
Als je een goede baan wil, kun je het beste na je school een jaar gaan rijzen om dan de wereld te zien.
en dan zul je ook zien dat mensen je sneller aanemen.
omdat je ervaring hebt met verchilende culturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaan studeren, bv tropische ecologie. Dan specialiseren dmv promotie. Vervolgens kan je ecologisch onderzoeker worden aan een universiteit, en zelf bepalen wanneer je waar bent in de wereld. Inkomen 50K euro/jr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden:

* Toerisme: Hostess, reisleider, werken voor een touroperator(bijvoorbeeld productmanager, afdeling reisleiding) --> Let op wel een super leuke branche, maar een van de slechts betalende banen in NL.
* Journalistiek: Verslaggever, journalist, researcher, onderdeel van een filmcrew of denk bijvoorbeeld aan fotograaf.
* Zakenwereld: Ook in de zakenwereld word er wat afgereisd. Dat kan voor verschillende functies zijn.
* Model
*Piloot, stewardess

Er zijn zoveel mogelijkheden! Het belangrijkste is denk ik kiezen wat je leuk vind!! Maak gebruik van je talenten. Wat ook super belangrijk is, is natuurlijk de talen. Zorg dat je zoveel mogelijk talen spreekt.

Als je profiel van Havo of VWO bedoeld dan zou ik voor C&M of E&M gaan.

Suc6 met keuzes maken:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Economie
Intenational business studies
Dat is een zakenman opleiding.
Maar je kan ook bijvoorbeeld journalist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ambassadeur o.i.d.
Economie en talen zou ik in ieder geval kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Piloot met als profiel natuur en techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als retail-inkoper zal je met regelmatig naar het buitenland reizen om internationale beurzen te bezoeken.
Inkopers hebben doorgaans een NEVI-opleiding gevolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steward(ess)/piloot/zakenman/vrouw.
Je zou het best een profiel kiezen met veel talen, dus geen NG of NT