Ik werk op een (groot) accountantskantoor en een beginnend assistent accountant verdient ongeveer 2200-2500 per maand. Je werkt dan 4 dagen en volgt op vrijdag de NIVRA studie. Een NIVRA studie volg je vrijwel altijd terwijl je al werkt. Een afgestudeerd accountant gaat met 6000-8000 naar huis, een partner kan wel 500.000 per jaar mee naar huis nemen, tot een miljoen of meer als je bestuurslid bent en de bonus meerekent.
paulus811
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Dan zijn pas bedragen echter ben ik dan wel na 3 jaar met pensioen met 1mil per jaar:p maar die assistent accountant welke opleiding doet hij? Ik ga naar 3de jaar economie en bedrijfseconomie op de universiteit. Wanneer kan ik dan beginnen? En hoe waarschijnlijk zijn die lonen van 500k-1mil
ronron1212
12 jaar geleden
Als je partner kan worden
Drepolli
12 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk een eigen bedrijf beginnen of met een ander?
paulus811
12 jaar geleden
Grote accountantskantoren werken meestal in de vorm van een maatschap. Iedere partner is mede-eigenaar van het geheel en deelt mee in de winst. De salarissen van ex politici als W Bos en JP Balkenende zijn min of meer openbaar en liggen in de buurt van bedragen die ik noem.
paulus811
12 jaar geleden
Na de universiteit kun je meteen beginnen als assistent accountant. Op vrijdag studeer je dan voor RA bij het Koninklijke NIVRA (in de toekomst gaat dat NBA heten). Staar je niet blind op de bedragen. Je moet er keihard voor werken en daarnaast een studie volgen. Dat is gewoon behoorlijk zwaar.

Andere antwoorden (2)

Bruto netto is niet te zeggen. Maar je gaat pas echt geld verdienen als je je zelf in een maatschap mag en kan inkopen. Dan kan je zo maar een paar ton bruto verdienen
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Waarom is niet te zeggen wat een beginnend accountant verdient? Of weet je het gewoon niet?
ronron1212
12 jaar geleden
Omdat dat sterk afhangt van de functie die je uitvoert.
Salarisindicatie
Accountant (AA) minimaal € 1.879 maximaal € 7.491 gemiddeld € 2.240 gemiddeld per jaar€ 26.907.

*Deze salarisindicatie is afkomstig uit het salariskompas en gebaseerd op het aantal jaren ervaring en het functieprofiel van de accountant (AA) uit bovenstaand artikel. Deze indicatie is gebaseerd op het salaris van 75 hoogopgeleiden met een soortgelijke functie en werkervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik bedoelde RA maar wat een kutloon zeg :o
paulus811
12 jaar geleden
Het salaris van een RA ligt aanmerkelijk hoger dan van een AA.