Als er voor een baan minimaal MBO niveau 4 wordt gevraagd, hoe ver moet je dan zijn met je VWO-opleiding om hieraan te voldoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Vanaf begin havo 4/VWO 4 mag je instromen in het MBO 4 niveau. Je moet dus vanaf klas 3 over zijn gegaan naar het volgende niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een VWO diploma staat gelijk aan een MBO 4 diploma. Dus als je je VWO opleiding voltooid hebt. Je zou evt eerder een versnelde MBO opleiding doen, maar in principe is je VWO diploma evenveel waard als MBO niveau 4