Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je (terwijl je er nog geen diploma ervoor hebt) op een kinderdagverblijf vakantiewerk doen?

Ik zit in het eerste leerjaar en ik doe mijn stage op een kinderdagverblijf en ik was benieuwd of ik daar in de vakantie mag werken?? Zijn daar wetten en regels voor??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vergelijk dit even met het onderwijs: zonder bevoegdheid mag je niet zelfstandig voor de klas staan, maar je mag wel als onderwijsassistent werken. Ik stel me zo voor dat dit in de opvang ook zo werkt: zo lang er maar een bevoegde leider/leidster is, zou jij ondersteunende werkzaamheden mogen uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor je reactie :)

Andere antwoorden (3)

Nee als ze je aannemen dan kan er niks gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke min van mij, want het mag absoluut niet. Ze mag niet worden aangenomen en er kan van alles gebeuren. Zeker in een groep kinderen!!
Nee, dat mag niet. Ook al loop je stage op een kinderdagverblijf, als je je diploma nog niet hebt mag je daar geen invalwerk verrichten. Je mag niet zelfstandig op een groep staan. Daar zijn zeker wetten en regels voor. Als er in de groep iets zou gebeuren en er staat iemand zonder diploma alleen op de groep, is het foute boel.
In de praktijk lichten sommige kinderdagverblijven daar wel eens de hand mee omdat het soms moeilijk is om. invalkrachten te krijgen, maar dan zijn ze in overtreding.
Ook komt het wel voor dat er geen inval te vinden is, en dat er op bijv 10 peuters een vaste kracht en een stagiaire staan. Maar er horen 2 gediplomeerde leidsters op een groep te staan te zijn.
Wel jammer voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongediplomeerd mag je idd niet op een kinderdagverblijf werken, ook niet als vakantiewerker. Echter hanteren ze voor de NSO/BSO iets soepelere regels. Misschien is dat iets?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding