ik werk 38uur en heb een vast contract. kunnen ze zomaar van mij vragen om uren in te leveren? zodat een andere collega meer uur kan draaien?

Deze collega werkt nog geen half jaar binnen ons bedrijf en heeft een 0-urencontract.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Een contract kan tussentijds niet zomaar gewijzigd worden maar ik weet niet wat voor werk of je doet maar kijk eens in het cao boekje wat daar in staat maar jij hebt een contract voor 38 uur dus die is geldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een contract heb voor onbepaalde tijd kunnen ze nooit zonder overleg of met toestemming van het UWV je contract wijzigen, dus ook niet je uren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een contract voor bepaalde tijd ook niet.
Vrágen mag altijd. Maar je hoeft hier niet akkoord mee te gaan.

Afgezien van uitzonderingen (bijvoorbeeld een bedrijf dat anders failliet dreigt te gaan) kan een contract alleen gewijzigd worden als alle partijen ermee instemmen. En dat een collega graag meer uren wil werken is niet één van de uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. Had hetzelfde willen schrijven. Daarom een + van mij en een reactie ipv een zelfde antwoord.