In welke functie of baan zou je de minste kritiek op het werk kunnen verwachten?

Bijvoorbeeld van een stewardess, callcentermedewerker of agent is bekend dat zij veel commentaar krijgen, maar in welk werk is dat in mindere mate?

13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal krijg je wel eens commentaar, van de zijkant toekijken is en becritiseren is altijd makkelijker als het zelf doen. Ik zou echt niet weten welke het minste commentar oplevert sorey:(
Groetjes marijn;)

Het beste antwoord

Ik zeg: vuurtorenwachter!

Misschien eventueel nog:
- thuis-wiet-kweker (want als het goed is weet niemand het als je dat doet, dus krijg je ook geen commentaar ;) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve als je betrapt wordt, want dan komt er commentaar van de politie, de energieleverancier, de verhuurder van het pand, en de rechter.
Annswers
13 jaar geleden
Imker en Strandjutter zijn een goede tweede en derde, maar de Vuurtorenwachter wint!

Andere antwoorden (10)

Voor jezelf beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je ook kritiek krijgen als je iets niet goed doet wat de ander wel van je verwacht en voor betaalt,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt dat een werkgever commentaar kan hebben: dat is nog niets in vergelijking met wat je van een opdrachtgever kunt krijgen!
Kwaliteitsmedewerker bokkenspring bedden etc.
Zweedse bedrijven hebben deze
Medewerkers in dienst.
Lekker slapen , niks horen, en verdienen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met medewerkers in dienst krijg je volgens mij nog veel meer kritiek want dan ben je ook verantwoordelijk voor hun afgeleverde werk.
Wat dacht je van een eenmansbedrijf (in welke sector je maar wilt)? Je bent zelf de directeur en kan dus van niemand commentaar verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van je klanten kun je natuurlijk ook commentaar krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die bevinden zich niet rechtsstreeks op mijn werkvloer. Daarnaast hangt het er natuurlijk ook vanaf wat voor product of dienst je aanbied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan geen beroep bedenken waarbij je helemaal niet in aanraking komt met mensen. En als je in aanraking komt met mensen dan heb je kans op commentaar.
Wat je ook doet je zult er een klant voor moeten hebben en die kunnen er ook wel wat van.

Ga de bergen op, bouw een hut, kweek wat aardappelen, wat tarwe, wat peren, wat tomaten, wat pepertjes, wat bonen, wat appels, wat druiven, meloenen, watermeloenen.. Koop een koe, wat kippen, één haan, een vrouw..
Bouw een molen, maal tarwe, wek energie, kus vrouw..
Kus vrouw, kus vrouw, kus vrouw, kus vrouw, maak brood, kus vrouw, kus vrouw, kus vrouw..
Vrouw verveelt, geeft commentaar, jij verveelt, uit op vrouw..
Vrouw weg, koe dood, kippen dood, haan dood, fruit dood, meloenen dood, geen brood, geen leven..
Gemeente komt, breekt hut, mag niet, hun grond, hun berg..
Sluiten je op, één kamer, twee mannen, één groen, één bloot..
Geen commentaar, van jou, niet meer, nooit meer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zo is het
als je een baan neemt en je voert hem niet goed uit krijg je commentaar ,maar een oplossing is je werk goed doen ,en dan het liefst in een baan waar niets van je verwacht word, bijvoorbeeld eikels poetsen in het bos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het niet helemaal met je eens.....in de catering doen we alles voor de klanten en nog zeuren en klagen ze....altijd maar commentaar leveren, het is nooit goed genoeg. Denk je nou echt dat mensen thuis ook een keuze hebben uit 8 soorten brood? maar wel klagen dat nou n et hun broodsoort er niet tussen zit. En als we ervoor zorgen dat we dat brood de volgende dag wel hebben.....nemen ze het niet! Mensen klagen om het klagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens hoor Moros. Heb zelf ook in de horeca gewerkt en kwam dat ook regelmatig tegen. Je loopt de sloffen uit je lijf en krijgt en vaak (gelukkig zijn er uitzonderingen) geklaag voor terug. Het helpt als je dat niet persoonlijk op pakt en met een glimlach je werk blijft doen en doet wat je kunt zonder jezelf helemaal het rambam te werken. Ik heb ook erg leuke dingen meegemaakt en mooie complimenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reden dat mensen in de horeca 8 soorten brood willen is juist dat ze dat thuis niet hebben ,daarvoor betalen ze veel geld in de horeca.
maar als zelfmoordterrorist hoef je niet bang te zijn als je je werk niet goed doet klaagt er niemand ,en waneer ze dat toch doen hoor je het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Catering is geen horeca....en zoveel betalen ze er niet voor hoor. Ze willen gewoon iets te zeuren hebben....zo zijn mensen nou eenmaal. En als er niks te klagen is, dan zoeken ze wel iets om over te klagen.
Naar mijn mening kun je overal en altijd kritiek krijgen op wat je doet, wie je bent, hoe je er uit ziet etc. Niet dat dit goed is maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Mensen denken anders over dingen en voelen zich soms meer door anderen kritiek te geven.
Je kunt er ook voor kiezen dat het prima is om kritiek te krijgen. Je wordt in ieder geval gezien en men vindt je belangrijk genoeg om kritiek op te leveren.
Het is natuurlijk geheel aan jou wat jij met die kritiek doet en of jij je persoonlijk geraakt voelt.
Het is denk ik beter om dan ook iets te doen aan de manier waarop jij met kritiek van anderen om gaat dan iets te vinden waarin weinig kritiek kan komen.
Hoe banger je bent om kritiek te krijgen, des te meer krijg je er van. Waar jij je focus op legt, groeit.
Met andere woorden: wat is jouw rol en invloed op het krijgen van kritiek?
Hoe nuttig is het om nooit kritiek te krijgen?
Je groeit er niet meer door, je blijft je hele leven zitten waar je zit. Is dat wat je wilt? Ga dan in een hutje op de hei zitten waar je vooral heel erg weinig mensen tegenkomt (Canada is geschikt daarvoor). Dat bedoel ik niet lullig maar waar mensen zijn is helaas kritiek en dan zijn Nederlanders nog een extra uitdaging omdat er altijd wel iets te zeuren valt.
Deal with is or move out!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja denk wel dat je bij elk werk wel kritiek kan krijgen..
ALs je het niet goed doet krijg je kritiek..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Volgens mij krijgen tandartsen weinig kritiek op hun werk. In ieder geval niet tijdens hun werk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strandjutter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen werk, maar een hobby
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oorsprong niet. Maar jutters kregen toch echt veel commentaar van de strandvonder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je nog beter strandvonder worden.
Ik denk dat een imker geen kritiek krijgt op zijn werk. Alleen kan hij geprikt worden als er iets mis gaat.