er zijn momenteel 2 vakgebieden waar een nijpend tekort is of waar dat in de nabije toekomst gaat ontstaan.
Het onderwijs en de zorg. Als je daar gaat kijken voor een baan kan je, mits je de juiste kwalificaties hebt, vaak direct aan de slag.

Wat ook in opkomst gaat komen, maar dat is nu nog niet heel erg in trek, is sport. In de toekomst is 'bezuinigen' het toverwoord. Als mensen gaan sporten met de juiste programma's en begeleiding zullen ze minder snel ziek worden, dus dat gaat gepromoot worden (bijv. project 30 min. beweging). indirect heeft het dus ook met de (gezondheids)zorg te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk in de administratie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn te weinig leraren/meesters en leraressen/juffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zorg.
Ze zoeken bijna overal verzorgende-ig (niveau 3).
En verpleegkundige (niveau 4)

Dus dan kom je ook echt zo aan de slag en vaak ook met contract van 24-28 uur