Als 14 jarige mag je nog niet in een supermarkt werken. Dat is geregeld in de arbeidstijdenwet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuses, het mag dus wel. Lichte werkzaamheden in de supermarkt, zoals vakkenvullen, mag je wel doen als 14 jarige. Alleen niet te lang per dag.
Bij de meeste supermarkten zou ze dus kunnen werken, gewoon naar de website van de supermarkt gaan of bij de supermarkt zelf binnenstappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je wel de bron lezen. Ze mogen geen gevaarlijk werk doen zoals industrieel werk.
Verder wel een aardige bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bron staat: "Dan moet het om één van de volgende dingen gaan: oppassen, auto's wassen, helpen bij het rondbrengen van folders en huis aan-huisbladen, helpen in een gezinshuishouding of op een kinderboerderij." Hieruit begreep ik dat het om een van de genoemde werkzaamheden MOET gaan.
Maar op andere bronnen zie ik weer dat vakkenvullen ook mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een beetje vaag beschreven(precies dat stukje dan).
Elke supermarkt in theorie.

Klik maar op de link en je ziet een paar voorbeelden zoals de Plus.