Horeca tips?

Ik ga binnenkort (misschien) werken in een (sport)café, maar ik heb nog geen enkele horeca ervaring!?!?

Heeft er iemand tips voor het omgaan met mensen, het onthouden van bestellingen, het... wel, tips voor ales eigenlijk!?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat in schaakcafé Het Hok is kom ik je wel tegen. Dat café heeft een wat aparte clientèle. Je wordt daar wel bij gepraat door het personeel hoor... Succes!

Het beste antwoord

Wat het onthouden betreft, zorg dat je een notitieboekje bij de hand hebt, tenzij je een heel goed geheugen hebt.
Wees vriendelijk, ten alle tijde en probeer 'logisch' te werken. Hiermee bedoel ik, als je bestelling opneemt, meteen als je terug loopt een tafel leegruimen, zodat je zo veel mogelijk in 1 loop kan doen. En let op signalen van mensen, mensen die willen bestellen proberen oogcontact te maken. Als je even geen tijd hebt, negeer het oogcontact niet, maar knik even ten teken dat je ze gezien hebt, en zeg dat je er zo aankomt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga vaker naar de kroeg en drink niet teveel en let op hoe hun het doen. Meestal word je ook ingewerkt en daar krijg je tips over hoe je dingen het beste kan aanpakken (of je vraagt erom op je eerste werkdag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guden regel nr 1 in de horeca; nooit met lege handen lopen.
Regel 2 is altijd lachen en vriendelijk zijn, maar wel écht. Regel 3 is het gewoon super naar je zin hebben. In de hroeca kun je super veel lol hebben, maar ooooow boy, het is soms keihard werken... Sterkte!