Kan je avonturier worden als beroep?

Hallo,
Ik houd erg van avontuur. Nu vroeg ik me af of dit ook echt een baan is. Ik zat te denken om dan van die reizen te organiseren en dan mensen te leren hoe ze moten overleven of zo. Dit kunnen ze dan zelf gaan uitproberen op de bestemming.
Een andere optie waar ik aan dacht is om mensen te fotograferen of te filmen als ze op avontuur gaan.
Weten jullie of dit bestaat en of hier een opleiding voor is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
Antoni
3 jaar geleden
Een officieel beroep is het niet, maar je kan natuurlijk altijd op de vraag 'Wat doe je voor werk?' antwoorden: 'Ik ben avonturier.' Dan heb je vast meteen een bijzonder gespreksonderwerp, want veel mensen zullen willen weten wat je daar dan precies mee bedoelt.

Het beste antwoord

Avonturier is geen beroep maar vrijetijdsbesteding. Er zijn wel beroepen die op de activiteiten aansluiten.

Je zou bijvoorbeeld een opleiding tot Hike & Survival Instructeur kunnen volgen: https://buitensportopleiding.nl/hike-survival-instructeur/. Dat is een MBO opleiding in buitensporten.

Of een van de opleidingen van Extreme Survival volgen, zie https://www.extremesurvival.nl/jaaropleidingen en op die manier Wildernisgids, Outdoorinstructeur of Bushcraft instructeur worden.
Amadea