een vraag namens een goede vriendin!

een vriendin van mij werk sinds kort bij de thuiszorg in de huihoudelijke sector, sinds ze daar werkt heeft ze last van eczeem. Ze is nu ziek al 2 maanden arm gebroken,, maar haar vraag is kan haar werk haar ontslaan omdat ze eczeem heeft,,, handschoenen zijn ook geen optie want die kan ze ook niet verdragen door het eczeem!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, als je door omstandigheden je werk niet meer kan verrichten kun je ontslagen worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

erg vervelend voor je vriendin.
als haar gebroken arm voldoende is genezen en ze kan weer werken, kan ze bijv om latex- en poedervrije handschoenen vragen. dan heeft dat geen invloed
op haar eczeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm, wat naar.
is zeal bij de dermatoloog geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hopelijk, kan ze zich dmv een toets
die bewijst dat ze voor alle mogelijke handbescherming
overgevoelig is, laten omscholen voor ander werk...
Volgens de nederlandse wet is het verboden iemand te ontslaan als hij/zij ziek is. als een werkgever je wilt ontslaan omdat jij om medische redenen moeten ze dat wel erg goed onderbouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik bang dat ze geen verlenging krijgt mocht zij ziek blijven tot aan de einddatum van haar jaarcontract.