Is het mogelijk om een leuke baan in Utrecht (bijv. Horeca, winkels etc.) te krijgen als je geen Nederlands spreekt?

Toegevoegd na 9 minuten:
zou dat beter zijn in Amsterdam?

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is voor een Frans meisje met erg leuk uiterlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Jawel hoor. Ik heb zo vaak buitenlands sprekende serveersters gehad, vooral in grote (studenten)steden als Amsterdam en Utrecht.

Voordeel is ook dat je naarmate je langer werkt ook steeds beter Nederlands onder de knie krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, denk je dat die kans even groot is in Amsterdam als in Utrecht

Andere antwoorden (5)

Als je geen Nederlands spreekt zul je nooit in een winkel of restaurant kunnen werken. In ieder geval dus niets waar je met klanten te maken krijgt.

Beter is om in een fabriek o.i.d. te solliciteren waarbij weinig communicatie nodig is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als ze snel kan leren, dan maakt ze in Amsterdam wel meer kans denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig kans, tenzei je tweetalig bent waar men wat aan heeft dus bijvoorbeeld engels en nog wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winkels lijkt me niet mogelijk. Je moet dan vaak echt in gesprek gaan met klanten die om advies vragen of overleggen over maten, ruilen enz.

In de horeca is het wat gemakkelijker, maar met Frans alleen zul je dan ook niet ver komen. Een basisbeheersing van het Engels is de minimumvereiste.

Aangezien Amsterdam, maar ook Rotterdam, wat meer internationaal georiënteerd zijn dan Utrecht, is de kans op een baan zonder Nederlands te spreken daar wat groter. Wat ook een optie kan zijn is solliciteren bij een buitenlandse (Franse?), internationaal georiënteerde, organisatie.

Ik weet dat er in Rotterdam bijvoorbeeld een internationale school zit. Studenten komen van over de hele wereld en de voertaal is Engels. Ook in de horecagelegenheden rondom de campus en in de school wordt eigenlijk geen Nederlands gesproken. Vrijwel iedere hogeschool en universiteit (zeker in de grote steden) heeft overigens een internationale afdeling.

Wellicht is het mogelijk om in die richting te zoeken naar werk dat zich afspeelt in een internationale omgeving. Onafhankelijk van welke baan je dan precies hebt is het dan niet nodig om het Nederlands goed te beheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Utrecht zitten een paar Ierse pubs waar je het zou kunnen proberen. Vooral Mick O'Connells is erg populair bij jonge expats en buitenlandse studenten, en ik kom er regelmatig (uitsluitend) engelssprekend personeel tegen.

Als je Franse vriendin geen Nederlands spreekt, is het dan ook in ieder geval essentieel dat ze wél goed Engels spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens op Google onder "French Native Utrecht" en "French speaking Utrecht", veel customerservice werk!
Verder via Undutchables en Njobs.

Kan ook in Amsterdam of Limburg....