heb ik recht op salarisverhoging?

ik werk als leidinggevende in een supermarkt ik geef leiding aan de vulploeg heb leiding van de winkel. maak planningen en krijg betaald als vakkenvuller is dit normaal. volgens de organisatie krijg ik geen salarisverhoging omdat dit niet van toepassing is binnen de organisatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen functie omschrijving met een gerelateerde loontabel?
Daarin staat precies wat je moet doen en hoeveel loon je daarvoor behoort te krijgen...

Antwoorden (6)

als je de functie hebt geaccepteerd zonder salarisverhoging, dan hebben ze gelijk. Het is niet netjes, en het argument dat het niet van toepassing is in de organisatie is natuurlijk flauwekul, maar ze hebben wel het recht om jou geen salarisverhoging te geven.
Zo heb jij ook het recht om verantwoording te weigeren als je daar geen beloning tegenover hebt staan.
itsme
13 jaar geleden
Het is belangrijk om zo duidelijk mogelijk te weten waarom het niet van toepassing is. "binnen de organisatie" zou ik nooit genoegen mee nemen. Of je er daadwerkelijk recht op hebt, weet ik zelf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vind je leuker? leiding geven of vakkenvullen?
als je hetzelfde betaald krijgt, moet je het doen wat je het leukst vindt.
ik denk dat je liever de planningen maakt dan de vakken vult.
en ik denk dat vakkenvullers ook liever de planning zou maken, dus eigenlijk zou vakkenvullen meer betaald moeten worden omdat het minder leuk werk is...

maargoed, je krijgt dus even veel.. en daarom zeg je dat je weer gewoon gaat vakkenvullen voor het zelfde geld.
je zult zien dat ze je de volgende dag een nieuw aanbod doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je valt onder een CAO kan je die er op nakijken. Anders de vakbond bellen.Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is het niet maar wellicht wel gebruikelijk... Het hangt er ook vanaf of het een taak is of een functie natuurlijk. Veel mensen denken snel een functie te hebben omdat ze een taak van doen.

Als je echt een nieuwe functie hebt moet daar normaal ook een nieuwe contract bij, en meestal ook een verhoging van het salaris gezien je meer verantwoordelijkheden hebt.

Ik zou in elk geval niet een functie hoger gaan zonder hoger te gaan in salaris, in de proetijd van de nieuwe functie is het overigens wel acceptabel maar daarna eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook dat je bij een hogere functie recht hebt op een hoger salaris.
Probleem is denk ik wel dat als jij op je recht gaat staan niet der eerste zal zijn die dat deed en die snel afscheid mocht nemen van de collega's. Als jij het werk dat je nu doet leuker vindt dan vakken vullen zou ik het gewoon zo laten.