salaris freelance-ontwerper it-technologie

Wat kan een [u]freelance[/u]-topontwerper / ontwikkelaar (30 jaar ervaring) van technologisch zeer geavanceerde computersystemen (bij een bedrijf dat op haar gebied als wereldleider bekend staat) ongeveer per uur verdienen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je ook bepaalde certificaten die aantonen waarin je zoal gespecialiseerd bent?
zo ja kunt u die met ons delen.
(p.s. respect!)

Het beste antwoord

Welk uurtarief je kan vragen als zzp-er is altijd lastig.

1. Welk tarief heb je nodig voor break-even?
Een beetje afhankelijk van je situatie maar met 40 Euro voor 160 uur per maand = 6400 euro,hebben de meeste zzp-ers BE bereikt.

2. Wat is een goed bodem tarief?
Dus BE + 50% voor reservering en niet inzetbaarheid dan 60 Euro. Voor 160 uur = 9600 euro dan een prima bedrag.

3. Wat is een goed commercieel tarief?
Dat ligt dus tussen Eur 60,- en Eur 250,- afhankelijk van je branche en type werk. Normaal zou ik in jouw geval Eur 125,- vragen echter de economie is raar. Als je weet dat er veel concurrentie is zou ik mezelf voor Eur 90,- aanbieden.

Echter ik zou eerst een gesprek willen en dan pas mijn tarief kenbaar maken. maar ja dat lukt niet altijd natuurlijk.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Toegevoegd na 14 minuten:
------------------------------------------------------------------------
Er vanuit gaande dat je HBO/ACA achtergrond hebt en RUP/rational Rose/ CMM 3/ C++/J2E/VB/ multi-threading etc. bekend zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(+)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfs met zo weinig gegevens uitstekend gespeecificeerd! ben zelf geen it-er, maar heb hier veel aan.
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Met 30 jaar ervaring in die branche zou je toch zo ongeveer wel moeten weten wat de tarieven zijn voor dit soort werk.

Wat ik ook wel typisch vind is dat je zowel ontwerper als ontwikkelaar noemt en dat zijn volgens mij twee specialismen die nauwelijks te combineren zijn.

Daarbij speelt het ontwikkelplatform een belangrijke rol in het bepalen van jouw waarde. Voor een .net developer wordt meer betaald dan iemand die in VB programmeert.

Er zijn teveel onbekende variabelen in jouw vraag om een goed antwoord te geven, maar heel globaal lijkt me een tarief van 80-100 redelijk in deze moeilijke tijd. Bij veel bedrijven staan IT projecten op een laag pitje of zelfs stil.
paulus811