als je een strafblad hebt. kan je de kans krijgen om bij een advocaten kantoor werken, of bij de gemeente?

dit was gebeurt met een familie. ze heeft heel veel diploma. en nooit iets fout gedaan. ze had eindelijk haar droom studie gevonden. ze wil advocaat zijn. maar in dit jaar was er een fraude aan z'n naam gezet. en nu heeft ze geen bang rekening. maar de erger is al die jaar van studie wordt gewoon voor niks gedaan. ik wil graag weten wat moet ze doen om al die mislukte gevallen goed te maken.

Toegevoegd na 16 uur:
in goed NED

dit is er gebeurd met een familielid. ze heeft heel veel diploma's behaalt. en nooit iets fouts gedaan, ze had eindelijk haar droom studie gevonden. ze wil advocaat worden. maar in dit jaar was er een fraude aan z’n naam gezet.Ze hebben haar pasje gefraudeerd bij de ing, en nu heeft ze geen bankrekening. maar het ersgte is dat ze al die jare studere voor niks heeft gedaan. ik wil graag weten wat ze zou kunnen doen om al die mislukte gevallen goed te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (5)

Je hebt in bovenstaande gevallen een VOG (verklaring omtrent het gedrag) nodig. Daarin wordt alleen gekeken naar de laatste 4 jaar. Even geduld dus.
Bij een sollicitatie naar een functie bij een (grote) sociale dienst kan daar nog onderzoek naar uitkeringsfraude bij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze advocaat wil worden en eerst nog rechten moet studeren, dan is tegen de tijd dat ze eraan toe is om de advocatenopleiding te gaan doen dat strafblad al niet meer van belang.
En als je eigenlijk bedoelt: hoe zet ze dat strafblad recht, sja, dat zal dan via de rechter moeten, want blijkbaar is ze veroordeeld. Dan kan ze in hoger beroep gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt nooit voor niets gestudeerd. En heel veel dingen kunnen rechtgezet worden, of in orde gemaakt. Het is uit jouw verhaal niet duidelijk wat er nu echt fout is gegaan. ~Heeft ze zelf een fout gemaakT? heeft iemand anders haar opgelicht? Heeft ze haar pas uitgeleend aan iemand die daarmee gefraudeerd heeft? Als ze rechtenstudent is kan ze vast op de universiteit wel terecht om hier hulp bij te vragen. Daar zijn allemaal juristen! Dat is verstandiger dan het hier te vragen, eerlijk gezegd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst, wat een vervelende situatie.

Het beste kan ze proberen haar strafblad recht te laten zetten ja. Uit het verhaal maak ik op dat ze nooit zelf iets fout heeft gedaan, en dan moet dat toch te doen zijn lijkt me zo. Ik weet niet of ze al heeft geprobeerd dit te doen, maar anders zou ik een advocaat nemen of een andere vorm van juridische bijstand (http://www.advocatenvinder.nl/alternatieven/alternatieven.html). Dan is het probleem waarschijnlijk al uit de wereld geholpen.

Mocht dat niet lukken, dan is het inderdaad een kwestie van vier jaar goed gedrag tonen. Ook kan ze dan afstuderen (wanneer ze dit nog niet gedaan heeft), en daarnaast ervaringen opdoen die haar interessant maken voor een baan bij een advocatenkantoor of de gemeente.

Ik hoop van harte dat het goed komt.

Succes en sterkte met alles.

Met vriendelijke groet,

Nina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Studeren doe je nooit voor niks.

Maar als iemand haar gegevens heeft gebruikt voor een fraude moet ze aangifte doen, en de boel laten uitzoeken. Gelijk een goede case om te oefenen.
Als het echt buiten haar schuld is krijgt ze geen strafblad.
En met een strablad kun je echt wel een bankrekening openen.
Er klopt iets niet aan dit verhaal.