Als een werknemer van een bedrijf iemand doelbewust ziek maakt, wie pleegt dan een onrechtmatige daad/wanprestatie bedrijf op werknemer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De vraag is niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat de ene collega de ander ziek maakt? In de zin van pesten? Het is in ieder geval zo dat als het bedrijf op de hoogte is van onrechtmatigheden, het zeker en vast aangeklaagd kan worden. Het heeft immers de plicht goed voor haar werknemers te zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen zowel het bedrijf (artikel 7:658 BW) als de werknemer zijn. Om te beoordelen of dat opgaat, zijn wel wat meer feiten nodig.