Kan je van een stagiaire eisen dat ze haar nepnagels verwijdert/laat verwijderen?

ze zijn werkelijk prachtig, maar bepaalde werkzaamheden, zoals het stoppen van een jong duifje, zijn door die lange nagels onmogelijk.

13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als die nagels de stagiaire verhinderen het werk goed te doen, is het redelijk te vragen ze af te doen. Dat geldt ook voor (grote) sieraden of bepaalde kleding. Ik denk dat je van een stagiair, zij het met enige mildheid, mag vragen wat je van een werknemer ook zou vragen op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan dit zeker eisen, als dit een grote belemmering tijdens het werk of gevaar voor het dier kan opleveren.
dus ja als zij weigert kan je in overleg met haar school de stage stoppen.
Maar als zij meegaand met dieren is zal ze dit er wel voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind persoonlijk van wel, als ze er haar stage hierdoor niet goed kan uitvoeren moet ze er iets aan doen of anders een andere stageplek gaan zoeken. Stagiaires moeten er begrip voor hebben dat je er tijd insteekt om ze iets te leren en dan moeten ze ook bereidwillig zijn om er wat voor over te hebben en dat is dan in dit geval het verwijderen van haar .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in de zorg werk is het ook verboden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je kan dit verbeiden en eisen dat ze ze inkort. Kijk maar eens bij de voorwaarden van de stagemakelaar.