Duits leraar 1ste graads

Ik studeer op dit moment als Duits leraar 2de graads. Ik wou vragen of iemand weet of ik na deze studie mijn 1ste graads kan gaan doen als voltijd. Daarnaast wou ik vragen of iemand weet hoeveel je al beginnend docent 2de graads verdient en als 1ste graads + het aantal uren dat je dan werkt. Alvast bedank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is eigenlijk heel simpel. Als docent kan je in loonschaal B of loonschaal D terechtkomen, waarbij D het meeste verdient. In beide loonschalen zijn er 18 of 20 'periodieken' ofwel werkjaren, waarin je steeds een beetje meer verdient.
Als docent 2e graads kan je niet hoger dan loonschaal B, waardoor je plafond lager is dan bij loonschaal D. als je 1e graads docent bent en je geeft les aan de bovenbouw havo of vwo, dan ontvang je loonschaal D.

Op welk salaris je start is me ontschoten.
1e graads docentenopleiding voltijd volgen kan vrijwel zeker. vraag op je opleiding naar de mogelijkheden, want de decaan hoort deze informatie voor je te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u