Nieuwe baan, maar voel met geen enkele collega een 'klik'! Hoe kan ik toch plezier krijgen in het werk?

Ik pas er gewoon niet echt tussen, voor mijn gevoel. Ik vind collega's heel belangrijk... Hier baal ik dus flink van. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Geef ze even de tijd. Het is logisch dat ze even de kat uit de boom kijken, jij bent immers een vreemde eend in de bijt. En zij zijn voor jou al net zo nieuw.
Binnenkort zouden het goede maten van je kunnen zijn, en stel je nu al voor dat dit mogelijk is. Wees eerlijk en open.
Veel plezier in je nieuwe baan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! Goeie tip, ook.

Andere antwoorden (6)

Denk aan het geld. Spreek met iemand af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je het even wat tijd gunnen zodat je elkaar wat beter kan leren kennen en misschien toch wat gemeenschappelijke interesses vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens of andere mensen dezelfde hobby's als jou hebben of nodig ze een keer uit bij jou thuis...en maak een gezellig babbeltje, of je kan ze ook helpen als ze in moeilijkheden zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend! Maar zoals boven beschreven, gun het wat tijd. Had je bij je sollicitatie overigens wel een goed gevoel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik voelde meteen dat ik er niet tussen paste, maar ik heb me laten verleiden door het hoge salaris. Dat was een bewuste keuze, en ik wilde het ook een kans geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, die ken ik! Ik ben ooit eens ergens gaan werken voor de functie terwijl ik bij mijn sollicitatie al voelde: dit is het niet. Ik heb er 8 maanden gezeten en toen ontslag genomen (kreeg wel ww, omdat de werkgever zo coulant was het onder de noemer 'geen verlenging tijdelijk contract' te gooien). Tip: Beschouw het als een "les des levens" en groei hiervan ipv bij de pakken neer te zitten :)!!
Soms heb je weel gelijk een klik en na een paar maanden blijkt het vaak met de andere beter te klikken. Ik ben het absoluut met je eens dat werksfeer heel belangrijk is. Geef jezelf en je collega's even de tijd om aan elkaar te wennen. Misschien een idee om een keer met ze wat te gaan drinken na werktijd. Vaak zie je dan ineens hele andere mensen ontpoppen. Sterkte ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Ik vond het zo jammer, want ik had/heb aardige collega's en ik ben zelf ook wel een leuk mens.
Uiteindelijk ben ik naar mijn leidinggevende gestapt, en die heeft dit met ons allen besproken. Mijn collega's kenden elkaar al jaren en hadden geen idee dat ik me er buiten voelde staan.
Daarna merkte ik al snel dat ik er meer bij betrokken werd en werk er nu al jaren met veel plezier en hele leuke collega's.

Dus maak het bespreekbaar!