Ik zoek een bijbaantje. Kan iemand mij helpen?

Ik ben 14 jaar oud.
Ik ben een jongen.
Ik woon in Venlo.

Ik kan maar niks vinden ik hoop dat jullie mij uit de brand kunne helpen. Het is erg lastig om als 14 jarige wat te vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja wat voor werk maakt niet heel veel uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien kun je ergens als schoonmaker in een hotel of vakantiehuisjes o.i.d.?
Afwashulp is inderdaad ook een optie of gewoon zoals zo velen, solliciteren bij de plaatselijke supermarkt. Misschien is er een tuincentrum in de buurt waar je de planten kunt verzorgen, daar is het nu de perfecte tijd voor!

Succes met zoeken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga naar restaurants toe, wellicht hebben ze een afwashulp nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou folders kunnen gaan rondbrengen en/of een gratis weekkrant (als jullie die hebben in Venlo). Ook zou je je kunnen aanmelden bij div. restaurants om in de weekends en vakantie te helpen in de keuken/afwas. Misschien is er ook werk bij de autowasstraat voor je. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de supermarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom hang je geen kaartje bij de supermarkt
dat je een oppas adres zoekt,is dat niet iets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 14 jaar bent mag je de volgende bijbaantjes doen:

Je mag klusjes doen of helpen bij licht werk, maar je mag niet in een fabriek werken of met machines. Ook moet er altijd iemand aanwezig zijn die op je kan letten. Daarnaast mag je op schooldagen minder soorten werk doen dan op vrije dagen, zaterdagen of in de vakantie.

Schooldagen

Op schooldagen mag je als je 14 jaar bijvoorbeeld de volgende bijbaantjes doen:

•oppassen bij familie of kennissen
•auto’s wassen
Als er iemand in de buurt is om op je te letten mag je ook:

•helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen
•helpen in de huishouding bij een gezin
•folders of kranten rondbrengen (alleen ’s middags)
•helpen op een kinderboerderij
•modeshows lopen, toneel spelen of in reclamespotjes spelen zonder toestemming van de Arbeidsinspectie
Vrije dagen

Op vrije dagen, zaterdagen of vakantiedagen mag je als je 14 jaar bijvoorbeeld de volgende bijbaantjes doen:

•helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel: bijvoorbeeld vakken vullen en helpen bij het inpakken
•helpen bij lichte werkzaamheden in de land- en tuinbouw: bijvoorbeeld groenten en fruit plukken en kleine dieren voeren
•helpen bij licht werk op bijvoorbeeld een manege, op een camping, in een speeltuin of pretpark, bowlingcentrum of museum
Er moet wel een volwassene in de buurt zijn om op je te letten.

Hoeveel uur mag iemand van 14 jaar tijdens een bijbaantje werken?
Tijdens een schoolweek mag een 14-jarige maximaal 12 uur per week werken.
Verder moet de 14-jarige zich aan de volgende regels houden:

•Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 08.00 uur 's morgens.
•Per schooldag niet meer dan 2 uur werken.
•Op zaterdag niet meer dan 6 uur werken.
Tijdens de vakantie mag je:

•Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's morgens.
•Niet meer dan 7 uur per dag werken.
•Maximaal 35 uur per week werken.
•Maximaal 4 weken werken, waarvan maximaal 3 weken achter elkaar.
Verder geldt:

•Nachtdiensten en op zondag werken is verboden.
•Maximaal 5 werkdagen per week.
Wat mag iemand van 14 jaar tijdens een bijbaantje verdienen?
Voor jongeren van 14 jaar bestaat er geen wettelijk minimumloon voor wat je met een bijbaan minimaal moet verdienen. Het minimum jeugdloon geldt pas vanaf 14 jaar. Als 14-jarige kun je natuurlijk altijd proberen het minimumloon van een 15-jarige te verdienen.

Het minimumloon voor een 15-jarige is € 2,45 per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een nieuwe jumbo geopent in Venlo.. Maar daar moet je wel 15 voor zijn.. Supermarkt vind ik het beste werk waar je ervaring op kan bouwen.. Ik zal gewoon wachten totdat je 15 bent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zou je in een tuincentrum kunnen werken
of in een supermarkt, of bij een kaasboer die hebben ook wellicht werk

of in een kas als je daar wel zin in hebt anders niet aan beginnen!

ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf werk als bijbaantje bij een fietsenmaker, probeer ook is naar een winkel in de buurt te gaan en vragen of je daar kan werken.