ik wil al me vak uren opnemen voor dat ik er de 23e april mee stop bij de baas, mag me baas dat weigeren?

Me pers chef zou het wel uitrekenen hoeveel het er zijn, maar zei er gelijk bij dat als het hun niet uitkomt het niet kan.
ze schreef: Overigens worden deze uren niet extra belast. Die worden als brutoloon uitbetaald?????
Geloof er eerlijk gezegd niks van, of geldt dat alleen voor overuren die uitbetaald worden dat dat minder is dan je uurloon??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak met de nieuwe werkgver een afspraak hoe je de nu uitbetaalde vakantiedagen kunt inzetten om (eventueel niet betaald) vakantie op te nemen.

Antwoorden (5)

Ja, je baas mag dit weigeren. Het is een soort gunst, geen recht. Als je zou wegblijven, kan je baas een proces aanspannen, die je in de meeste gevallen zal verliezen. Probeer met wat diplomatie dit op te lossen zodat je er op een leuke manier weggaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag ze weigeren. Maar je uurloon wordt niet minder bij overwerk. Wel kan de belastingheffing hoger zijn door dat je in een hogere belasting schaal valt
13 jaar geleden
dit is altijd zo'n lastige kwestie.Je baas zou je in principe kunnen dwingen die dagen op te nemen (als ze ze niet willen uitbetalen) EN zoals je vraagt, ook weigeren om ze op te laten nemen en dan krijg je ze betaald (en daar moet je gewoon belasting over betalen).

Wat voor je baas wel goed is om te beseffen dat als hij jou HEEL pissig hierover maakt hij je wel kan dwingen elke dag te komen maar nauwelijks kan regelen dat je dan ook goed werk verricht. Voor jou is het echter ook wel in jouw belang in een redelijke verstandhouding uiteen te gaan.
Ik zou dus proberen in redelijkheid te onderhandelen wat er dan wel mogelijk is. 23 april is nog best ver weg als jij vanaf morgen de kantjes eraf loopt, daar zit niemand op te wachten (jij ook niet want dan ben je gesloopt van de stress en de spanning voor het zover is)

succes
13 jaar geleden
Dat mogen ze weigeren, logisch ook want stel je hebt nog 28 verlofdagen en je neemt ontslag dan kan jij je vervanger niet inwerken terwijl je ook een (plicht)uitwerkperiode hebt... Meestal is hier de guldenmiddenweg aan de orde maar als het bedrijf je niet kan missen is dat zo... Verlof is nog altijd een vorm van verzoek, als iedereen in dezelfde week verlof zou krijgen en je werkgever moet dat geven dan heeft die natuurlijk een probleem... Verlof mogelijk dan krijg je het meestal gewoon maar soms is een functie iets dat echt moet woeden aangeleerd dus ben jij daarvoor nodig toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantiedagen worden in onderling overleg (tussen wg en wn) opgenomen. Dat is niet anders bij het het beeindigen van het dienstverband.
Omdat de uitbetaling van de vakantiedagen bovenop je gewone salaris komt, worden die dagen op een andere manier belast. Namelijk ofwel als eenmalige uitjering (zoals bij VT(vakantietoeslag) ) ofwel alsof je die maand een hoger salaris hebt. Waarschijnlijk is belastingberekening als bij vakantietoeslag voordeliger.
Bovendien krijg je dan ook nog VT uitbetaald en niet alleen tot 23 april maar ook over de periode daarna omdat de uitbetaalde vakantiedagen gelden als doorbetaalde dagen (na einde werkzaamheden) waarop je niet werkt. Daarover krijg je dus ook VT
Begin 2012 kun je, als je (vrijwillig?) aangifte doet, berekenen of je mogelijk (door berekening van belasting over het gehele jaar) te veel ingehouden belasting kan terugkrijgen.