Je hoeft s,nachs niet te slapen, en overdag niet te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, creatief! ;-)

Andere antwoorden (11)

Het voordeel is dat je meer betaald krijgt. Het nadeel is dat je kans hebt om vermoeid te raken, omdat je uit je slaappatroon raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit savonds thuis of rondhangen met vrienden, voordeel 2 uur nachttoeslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel is dat je weinig last hebt van files.

Voor mij het belangrijkste nadeel is dat jij moet werken als je vrienden/partner/familie vrij is. Je sociale leven moet je op je werk aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel dat je overdag tijd overhoudt. Nadeel dat al je vrienden en kennissen overdag werken en 's avonds als jij werkt vrij zijn. Je sociale leven verandert dus nogal.
anneliez
13 jaar geleden
Een groot voordeel is dat je loon wat positiever uitvalt eind van de maand, nadeel...als partner niet zo leuk...of je moet je slaapuren zo indelen dat je genoeg over hebt voor andere dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen: hogere toeslagen
Nadelen: je ligt overdag op bed en je kan verder niks doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u uw ritme heeft gevonden mbt de avond of nachtdienst qua rust, kunt u afspraken maken en nakomen
tijdens kantooruren.
U hoeft niet te verzuimen voor bezoek aan een arts of specialist etc.
Overdag kun u nog wat huishoudelijk werk, klusjes of
boodschappen doen.
U heeft wel beperkingen als u vooraf niet aan uw rust komt of gaat feesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nadelen zijn dat je niet veel kunt slapen. Maar als je het goed vindt om overdag te slapen is dat niet erg. En je kunt er anderen mee lastigvallen als het veel geluid maakt. Maar de voordelen zijn dat je ziet wat er allemaal 's nachts gebeurt. Normaal zie je dat niet als je slaapt. Maar het is jouw keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snachts is alles anders!
Als je 8 uur zou slapen dan ben je rond 11/12u al uit je bed en heb je overdag de tijd om je dingen te doen. Dat overdag slapen valt dus wel mee.
Minder druk als je boodschappen wil doen, minder files, niet vroeg op hoeven staan (klinkt stom maar zeker in de winter is het lastiger opstaan smorgens omdat het nog donker)

of:

Werken. Om 2u de kroeg in. Afterparty tot 8 uur smorgens. Slapen tot 16:30. Werken. Om 2u de kroeg in. Afterparty tot 8 uur smorgens. Slapen tot 16:30. Werken. Om 2u de kroeg in. Afterparty tot 8 uur smorgens. Slapen tot 16:30. Werken. Om 2u de kroeg in. Afterparty tot 8 uur smorgens. Slapen tot 16:30. etc...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De voor en nadelen liggen helemaal aan u zelf eigenlijk. Maar deze gelden wel algemeen vaak:

Voordelen:
- Beter loon (Je werkt feitelijk een soort van overuren)
- Niet vroeg hoeven op te staan
- Files kun je grotendeels ontwijken

Nadelen:
- Je zal moe zijn
- Je gaat je doodvervelen naarmate van tijd overdag.
- Je ritme is uit balans en je zult je eerste weken wat duf voelen.

Afhangend wat je verder doet, of je familie/vrienden heb, geldt dit:

Voordelen:
- Je kunt gelijk na de disco/stad gaan, al is er vaak weinig nog te doen.
- Je hebt ff een paar uurtjes rust voor jezelf na het werken.

Nadelen:
- Je familie zal dit niet leuk vinden, zeker je man/vrouw niet.
- Je hebt minder tijd om te stappen, komt sommige clubs niet meer binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voordeel, je verdiend meer.
Geen files

Nadeel je ritme dus je slaapt deels overdag...