Zou jij gaan?

Er dreigen een aantal spookdorpen te ontstaan in de Nederlandse provincies, doordat jongeren massaal naar de grote steden trekken...

Stel: Je word voor een briljant concept (zelf even bedenken) gevraagt om dat op te starten. Maar daarvoor moet je wel beginnen in zo'n spookdorp, omdat je dan gelijk je personeel kan huisvesten in de buurt van het bedrijf...

Zou jij dit dan doen?

Kleine aanvulling:

Je krijgt daarmee dus ook een glansrijke carrière...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je brengt me wel op ideeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn om te horen dat mijn vraag bij draagt aan het voorkomen van spookdorpen in Nederland...

Het beste antwoord

Waar kan ik tekenen?

Voordeel van een spookdorp is in ieder geval dat het lekker rustig is. Ik prefereer een spookdorp ten alle tijden boven een stad als Amsterdam.
En zeker als ik mijn eigen personeel om me heen kan huisvesten... Dat dorp bruist in no-time als nooit tevoren.

Toegevoegd op 18-06-2009 15:24:47
Ik ga er vanuit dat ik dan ook direct burgemeester mag spelen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Als ik er veel geld uit kan halen jazeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van het soort spookdorp en van de hoeveelheid personeel moet het briljante concept, zoals jij zegt, wel de doorslag geven. Briljant is misschien wel omgevinggebonden. Daar ga ik maar vanuit.... ik zal over het concept verder denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder twijfel! Kan ik alles van kop tot eind inregelen op mijn eigen manier en als 2e uitdaging dat dorp weer tot leven brengen..
Wanneer kan ik beginnen???????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zou ik te eenzaam vinden. In je omgeving is dan iedereen op de één of andere manier verbonden met hetzelfde bedrijf, wat voor een enorme monocultuur zorgt. En als 'grote baas' zou ik zelfs in die homogene groep nooit 'one of the guys' zijn.

Ik geniet er enorm van dat ik in een omgeving woon waar ik allerlei verschillende mensen kan ontmoeten. Dat zou ik niet kwijt willen voor een omgeving waar mensen zodra ik binnenkom ophouden met roddelen over collega's en dan stilvallen, omdat werk het aangewezen gespreksonderwerp is (dat hebben ze met elkaar gemeen) maar ze zich inhouden in mijn bijzijn (want je bespreekt niet alles met je baas erbij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Vooral om het vooruitzicht van een monocultuur, waarvan ik ook denk dat die makkelijk kan ontstaan. Brrrrr.... the horror.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit natuurlijk ook weer een voordeel aan dat je bepaalde activiteiten van andere kleinere ondernemers weer naar het dorp kan halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die kleine ondernemers bestaan óók alleen bij de gratie van het grote bedrijf. Een soort Philips-dorp zou je krijgen, laten we het naar het Briljante Concept Conceptdorp noemen. Waar iedereen óf bij Concept werkt, óf aan de werknemers van Concept levert. Waar je Concept-huisvesting hebt, en een Concept Sport Club ( CSC), en een kroeg waar alleen Concepters komen, een Concept Dorpsvereniging (CDV), een School en Creche voor Concept-kinderen, een Concept Speeltuin Vereniging (CSV). Je kindjes krijgen pianoles samen met de kindjes van je collega's. Je vrienden in de buurt zijn allemaal collega's. Je partner zit op een kookclubje samen met collega's. Bij de bakker sta je in de rij met collega's. En misschien met die ene instructeur van het Concept Sportfondsenbad die zwemles geeft aan de kindjes van jou en al je collega's. Brrr...
Tuurlijk, we're only it for the money is toch het motto. En een mensenleven is toch wel een tandje langer dan een project. Je zit er volgens mij echt niet voor het leven aan vast. En bovendien als je collegae in de omliggende huizen komen te wonen dan is er toch geen spookdorp meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is aan de hand in sommige dorpen in zuid Spanje, als je daar gaat wonen (minstens 5 jaar) krijg je werk en een huis en voor elk kind dat je daar geboren laat worden krijg je 5000 euro. Kinderen krijgen is ook wel een voorwaarde om voor zo'n woning ed in aanmerking te komen.

Toegevoegd op 18-06-2009 15:32:34
ik vergeet antwoord te geven op je vraag ;))
Ja ik zou gaan, hoe rustiger hoe beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, niets mis mee, als he echt een goed concept is wordt het dorp met mijn werknemers vanzelf wel een stad. Kijk maar naar Wolfsburg, eerst was het een gehucht maar sinds de Volkswagen daat zijn hoofdkantoor heeft (1943) is de stad gegroeid naar ruim 120.000 inwoners (2006).

Ik sticht door middel van mijn nieuwe concept ook nog een nieuwe stad. Dan wil ik wel zelf burgemeester zijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag van mij best jezelf burgermeester gaan noemen hoor. Maar je zult een beetje afhankelijk zijn van de Gemeentelijke herindeling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las het later ook in het antwoord van C4th en jouw reactie. GMTA!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... En...
Ja hoor, absoluut! Ik weet zeker dat in zulke dorpen mooie, goedkope huizen staan en uiteindelijk op zo'n moment wel weer een economische groei gaat ontstaan en er dus wel weer een (buurt)supermarkt zal zijn. Ik zou geen problemen hebben met het wonen in zo'n dorp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een horror-scenario: werkgever samen met werknemers in één dorp!
Nog erger dan met familie in een vakantiepark!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker. Als ik daar sowieso een glansrijke carrière mee krijg, betekent dat dat ik toch wel blijf leven en dus niet bang hoef te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hartstikke leuk dan iis het in no time weer een fijne dorp en je kan zelf je buren etc uitkiezen het zijn namelijk allemaal jou personeel :D ideaal toch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Macondo aan de Maas; lijkt me spannend. De tragiek moet je maar op de koop toe nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 't in zo'n rustiek dorp is, is mooi... Lekker rustig. Liever dan in zo'n hectische stad.
Verder hangt 't er vanaf of je al goed werk hebt, wat voor een baan 't precies is, wat de arbeidsvoorwaarden zijn, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef er niet heen te gaan, omdat ik al in een spookdorp woon...

Maar ik zou dat zeker doen en al helemaal voor een glansrijke carrière...

Want als alle jongeren naar de stad getrokken zijn is het in elke spookdorp heel rustig en daar hou ik van, lekker rust...