Niet per sé. Bij 45 jaar ligt wel weer een grens, maar je krijgt niet ineens heel veel extra op het moment dat je de grens passeer. Alleen de jaren dat je boven de grens zit tellen mee bij de berekening.

Bij grote reorganisaties wordt vaak, via de vakbonden, een sociaal plan opgesteld waarin zaken als ontslagvergoeding en reïntegratievergoeding worden bepaald. In dat geval ben je dus in het nadeel ten opzichte van een ontslag dat los staat van reorganisaties e.d. Bij ontslag op basis van functioneren wordt vaak de kantonrechtersformule gehanteerd. Hoe je dan je ontslagvergoeding kunt berekenen op basis van deze formule is te vinden in onderstaande link.

Hopelijk ontspring je de dans!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er helemaal aan wat het bedrijf kan en wil, een vergoeding is niet verplicht
anneliez
13 jaar geleden
raadpleeg je vakbond, of een andere die in je CAOboekje staat.