Er werd een nieuw scherm besteld voor mij maar mijn baas heeft het zomaar ingepikt. Ik heb bijgevolg het zijne gekregen. Moet ik hierop reageren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb jij dat scherm zelf betaald? Zo nee dan heb je minder rechten. Het zou ook een beetje gek zijn als medewerkers betere spullen hebben dan hun leidinggevenden. Dus in die zin begrijp ik jouw baas wel. Van een leidinggevende wordt verwacht dat hij/zij wel een en ander toelicht aan de medewerkers en daar moet jouw baas nog heel wat leren.
Jouw reactie moet er dus niet een zijn van "Het scherm is voor mij" maar "Kan je me uitleggen waarom het voor mij bestelde scherm door jou gebruikt wordt?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een nieuw scherm besteld op rekening van je baas. Alle schermen zijn van je baas. Hij kán niets inpikken dat al van hem is.

Als er niets mis is met het scherm dat je baas eerder gebruikte waardoor het niet voldoet aan de arbonormen, heb je niets te klagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk hoe slecht/anders zijn monitor is, kun je er met argumenten (voor je werk, grote tabellen, lichtreflectie etc etc) tegenin gaan (niet met emoties, daar kunnen chefs slecht tegen, ook al spelen ze het zelf wel vaak op die manier), of je accepteert het.

Een mening uitwisseling met de chef: 'je gaat naar binnen met jouw mening en komt met zijn mening naar buiten'.