Wat zijn veel gebruikte kantoor-termen waar jij je eigen aan ergert?

Bijvoorbeeld: "Last but not least" BAH

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me aan "me eigen"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij Rotaluclac. Tenenkrommend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad waar jij je eigen. Lijkt er meer op dat deze in een boerenstal werkt.

Het beste antwoord

Om er een paar te noemen:

synergie
in de week leggen
van strategisch belang
dat moeten we even kortsluiten
overname
pragmatisch
core business
plan van aanpak
toegevoegde waarde
doeners en denkers
proactief en niet reactief
win win situatie
het bestaande kader verlaten
er gaten in schieten
best practise
helicopter view
fine tunen
policy
integrale aanpak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Het bestaande kader verlaten' lol: verlaat het schip! vrouwen en kinderen eerst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hele fijne lijst !!!! Vooral bij 'win-win-situatie" krijg ik spontaan rechtovereind-staande haren.....

Andere antwoorden (26)

Alle Engelse termen waarvoor erg goeie Nederlandse zijn.
Voorbeeldje:
Meeting ipv vergadering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brainstormen vind ik geen leuk woord, en sowieso al die gevleugelde praatjes/uitspraken van geslaagde zakenmannen. 'er moet sprake zijn van een convenient worksphere in onze toko'
Bah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is mijn motto...
De term 'kasboek'

Ergens is het van de gekke dat ik geld dat ik van klanten ontvang in driefout moet registreren van de belastingdienst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ICT-ers hebben geen problemen maar UITDAGINGEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaha... die ken ik.. maar die uitdagingen kunnen behoorlijk problematisch zijn, zucht... +1
Iedereen mag zich tegenwoordig "manager" noemen.
Ook de term "outsourcen" vind ik wat overdreven; waarom niet gewoon uitbesteden?
Wat dacht je "Human resource Manager" alsof we spullen zijn.

Maar om nou te zeggen dat ik me er aan erger.... nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Barendborrel;

Breek me de bek niet open! Bij mij op het werk wordt nog wel eens de tenenkrommende kreet 'een BILA'tje' gebruikt. Bedoeld wordt dan, naar ik heb begrepen, een bilateraal overleg oftewel; een bijeenkomst waarbij je ook wat terug mag zeggen. Ik kan me nog herinneren dat we zoiets een gesprek noemden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sabbatical..!! Vind ik echt niet kunnen, neem lekker vakantie ofzo!

Verder:
Budgetneutraal, helicopterview, just-in-time.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons zitten medewerkers "dedicated" op een bepaalde "skill."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'Office manager' taart! Je bent gewoon een secretaresse!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vroegah was je een tiepmiep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grandioos +1
"Communiceren naar de klant toe." Vooral als 'de klant' niet één specifieke klant is, maar een groep of alle klanten.

Waarom kun je niet gewoon iets vertellen aan je klanten in plaats van communiceren naar de klant toe? Ongelofelijk, zoveel fout Poldernederlands in zo weinig woorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
asap, iedereen "asapt" , alles asap ,totale chaos asap. Wat is de added value bij een asap -straight decission in een sense of urgency klimaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klantentevredenheid

Ik denk dat je moet beginnen met de tevredenheid van je werknemers, als die goed is, komt de klantentevredenheid vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je klanten te vreden zijn is belangrijker dan het feit dat je werknemers tevreden zijn... Niet iedere werkgever is een motivator voor zijn werknemers...
Een oude bekende ; Cold Calling, ach je valt mensen lastig en je belt ongelegen, punt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle Engelse termen waarvoor goede en begrijpelijke Nederlandse equivalenten bestaan. Meeting, cancellen, file, directory, saven, deleten, enzovoort.

"Snel schakelen" - heeft iemand een idee wat dat betekent?

Helemaal verschrikkelijk: de helikopterview. Dat is voor mij iets heel slechts.

Want wat is een helikopter: een groot, log gevaarte. Het maakt een pokkenherrie en het stinkt. Je kunt er zo hoog mee vliegen dat je niets meer ziet. Je kunt er ook laag mee vliegen, maar dan verstoor je alles door de storm die je veroorzaakt; het enige dat je dan doet is een hoop stof opwerpen, maar dat is alleen maar lastig.

Je kunt er ook op gemiddelde hoogte mee vliegen. Maar dan ben je nog steeds zo lawaaiïg dat je de boel afleidt en verstoort, en dat velen zich zelfs voor je zullen verschuilen.

Kortom, je hebt helemaal niets aan zo'n apparaat.

Geef mij maar de giraffenblik. De giraffe is een vredig dier, één met zijn omgeving, waarvoor iedereen toch respect heeft - als het nodig is, trapt een giraffe een leeuw dood. De giraffe heeft met zijn lange nek een goed overzicht, en staat tegelijk met zijn vier poten stevig op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De term "Let but"

Vrij vertaald: "Laat maar"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Top(pertje)
- Een stukje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja, al die stukjes! Een stukje client confidentiality.
Een stukje servicegerichtheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"client confidentiality" ...heerlijk!
Voor mij geen kantoortermen meer, maar ik werkte bij een wereldwijd opererende toko. Market Leader over verschillende segmenten, aangestuurd door een diversity van managers. People managers, quality managers en manager paperclip-uitgifte.

Daar zijn me bijzondere termen nooit echt opgevallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Kofieeeeeeeee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'in principe', je kan dan alles roepen en ermee wegkomen als je onzin kletst.

Of 'heb je even' en dan een uur van je tijd opvreten, ook zo fijn.
paulus811
14 jaar geleden
goeiesmorreges
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je er zelf van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Total Quality Management, Synergy, win-win situatie, resultaatgericht, bilateraal, on-demand, just-in-time, iemand focussen, visie, integratie.

Ach weet je, eigenlijk moet je je er niet aan ergeren, je kunt er leuke dingen mee doen :)
Ik heb gelukkig een kamer met gelijkgestemden. Wel eens gehoord van Bullshit Bingo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bullshitbingo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets "smart" maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je te laat binnenkomt zo van " oh, heb je een vrije dag genomen? ".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Overleg' - een typisch polderbegrip. Praten en geen besluit nemen... De term kennen ze niet in de rest van de wereld.