Wat zijn veel gebruikte kantoor-termen waar jij je eigen aan ergert?

Bijvoorbeeld: "Last but not least" BAH

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om er een paar te noemen: synergie in de week leggen van strategisch belang dat moeten we even kortsluiten overname pragmatisch core business plan van aanpak toegevoegde waarde doeners en denkers proactief en niet reactief win win situatie het bestaande kader verlaten er gaten in schieten best practise helicopter view fine tunen policy integrale aanpak

Bronnen:
http://www.menscentraal.nl/wetenswaardig_b...
http://www.remcoboas.nl/weblog/entry/1197/...
http://www.xs4all.nl/~pjbrink/apekool/150/113.html

Alle Engelse termen waarvoor erg goeie Nederlandse zijn. Voorbeeldje: Meeting ipv vergadering

Brainstormen vind ik geen leuk woord, en sowieso al die gevleugelde praatjes/uitspraken van geslaagde zakenmannen. 'er moet sprake zijn van een convenient worksphere in onze toko' Bah.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan...

De term 'kasboek' Ergens is het van de gekke dat ik geld dat ik van klanten ontvang in driefout moet registreren van de belastingdienst!

ICT-ers hebben geen problemen maar UITDAGINGEN

Iedereen mag zich tegenwoordig "manager" noemen. Ook de term "outsourcen" vind ik wat overdreven; waarom niet gewoon uitbesteden? Wat dacht je "Human resource Manager" alsof we spullen zijn. Maar om nou te zeggen dat ik me er aan erger.... nee.

Ha, die Barendborrel; Breek me de bek niet open! Bij mij op het werk wordt nog wel eens de tenenkrommende kreet 'een BILA'tje' gebruikt. Bedoeld wordt dan, naar ik heb begrepen, een bilateraal overleg oftewel; een bijeenkomst waarbij je ook wat terug mag zeggen. Ik kan me nog herinneren dat we zoiets een gesprek noemden....

Sabbatical..!! Vind ik echt niet kunnen, neem lekker vakantie ofzo! Verder: Budgetneutraal, helicopterview, just-in-time.

Bij ons zitten medewerkers "dedicated" op een bepaalde "skill."

Een 'Office manager' taart! Je bent gewoon een secretaresse!!!

"Communiceren naar de klant toe." Vooral als 'de klant' niet één specifieke klant is, maar een groep of alle klanten. Waarom kun je niet gewoon iets vertellen aan je klanten in plaats van communiceren naar de klant toe? Ongelofelijk, zoveel fout Poldernederlands in zo weinig woorden!

asap, iedereen "asapt" , alles asap ,totale chaos asap. Wat is de added value bij een asap -straight decission in een sense of urgency klimaat?

klantentevredenheid Ik denk dat je moet beginnen met de tevredenheid van je werknemers, als die goed is, komt de klantentevredenheid vanzelf.

Een oude bekende ; Cold Calling, ach je valt mensen lastig en je belt ongelegen, punt!

Alle Engelse termen waarvoor goede en begrijpelijke Nederlandse equivalenten bestaan. Meeting, cancellen, file, directory, saven, deleten, enzovoort. "Snel schakelen" - heeft iemand een idee wat dat betekent? Helemaal verschrikkelijk: de helikopterview. Dat is voor mij iets heel slechts. Want wat is een helikopter: een groot, log gevaarte. Het maakt een pokkenherrie en het stinkt. Je kunt er zo hoog mee vliegen dat je niets meer ziet. Je kunt er ook laag mee vliegen, maar dan verstoor je alles door de storm die je veroorzaakt; het enige dat je dan doet is een hoop stof opwerpen, maar dat is alleen maar lastig. Je kunt er ook op gemiddelde hoogte mee vliegen. Maar dan ben je nog steeds zo lawaaiïg dat je de boel afleidt en verstoort, en dat velen zich zelfs voor je zullen verschuilen. Kortom, je hebt helemaal niets aan zo'n apparaat. Geef mij maar de giraffenblik. De giraffe is een vredig dier, één met zijn omgeving, waarvoor iedereen toch respect heeft - als het nodig is, trapt een giraffe een leeuw dood. De giraffe heeft met zijn lange nek een goed overzicht, en staat tegelijk met zijn vier poten stevig op de grond.

De term "Let but" Vrij vertaald: "Laat maar"

- Top(pertje) - Een stukje

Voor mij geen kantoortermen meer, maar ik werkte bij een wereldwijd opererende toko. Market Leader over verschillende segmenten, aangestuurd door een diversity van managers. People managers, quality managers en manager paperclip-uitgifte. Daar zijn me bijzondere termen nooit echt opgevallen...

Kofieeeeeeeee

'in principe', je kan dan alles roepen en ermee wegkomen als je onzin kletst. Of 'heb je even' en dan een uur van je tijd opvreten, ook zo fijn.

goeiesmorreges

Wat denk je er zelf van!

Total Quality Management, Synergy, win-win situatie, resultaatgericht, bilateraal, on-demand, just-in-time, iemand focussen, visie, integratie. Ach weet je, eigenlijk moet je je er niet aan ergeren, je kunt er leuke dingen mee doen :) Ik heb gelukkig een kamer met gelijkgestemden. Wel eens gehoord van Bullshit Bingo? http://nl.wikipedia.org/wiki/Bullshitbingo

Iets "smart" maken

Als je te laat binnenkomt zo van " oh, heb je een vrije dag genomen? ".

'Overleg' - een typisch polderbegrip. Praten en geen besluit nemen... De term kennen ze niet in de rest van de wereld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100