Nee en ja.

Kijk eens rond bij de diverse uitzendbureau`s en zie dat er vele lege bureau`s zijn. Dit betreft niet uitsluitend de bureau`s van intercedentes die op vakantie zijn. Van velen is hun contract niet verlengd vanwege de huidige moeilijke arbeidsmarkt.

Maar... de toekomstverwachtingen in die branche zijn positief, vanwege de vergrijzing in ons land.

Dus...indien jij jezelf op positieve wijze denkt te kunnen onderscheiden ten opzichte van de huidige uitzendbureaus`s zou je zeker succesvol kunnen zijn, en kan het achteraf gezien een verstandige keuze zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De concurrentie op de uitzendmarkt is groot. Het werkaanbod is door de recessie afgenomen. Echter zodra de economie weer aantrekt, zal het aanbod weer snel toenemen. Werkgevers zullen in begin geneigd zijn, om eerder voor uitzendkrachten te kiezen, dan mensen vast in dienst te nemen.

De laatste jaren zie je steeds meer uitzendbureaus, die zich specialiseren in een bepaald vakgebied en specifiek opgeleid personeel voor deze branche kunnen leveren. Deze markt is waarschijnlijk nog niet verzadigd. Als je je gaat specialiseren is er hoogstwaarschijnlijk wel een boterham te verdienen in de uitzendbranche.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Er zijn al veel uitzendbureaus om nu een nieuw bureau op te zetten zal je veel tijd en energie kosten om je plaats te veroveren in de markt
13 jaar geleden
Ik denk dat je goed moet nadenken en als je klein begint met weinig kosten kun je je positie wellicht neer zetten. Het is een lastige tijd, maar als de economie straks weer toeneemt zullen veel bedrijven niet direct mensen willen aannemen maar juist inhuren.

Ik denk wel dat je moet voorkomen dat je een 'volgend uitzendbureau' wordt. Je moet je thematiseren of specialiseren. Maak je onderscheidend! Dat is een absolute voorwaarde!! Dat kan door de contractvorm, maar uiteraard ook door de branchering.

Succes.