Kun je het maken om na enkele maanden je baan op te zeggen voor een andere baan nadat ze heel veel tijd in je hebben gestoken?

Je gaat bijvoorbeeld na 4 maanden weg, omdat je een leukere baan aangeboden heb gekregen.
Je bent ondertussen wel helemaal ingewerkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

natuurlijk kan dat! Het is vervelend voor de werkgever, maar het allerbelangrijkste is dat je een baan hebt die volledig bij je past en waar je het naar je zin bij hebt. zolang je het op de juiste wijze handelt naar je werkgever als officieel ontslag in dienen en de tijd uitzitten die daar bij hoort en vooral eerlijk zijn, heeft een werkgever dit alleen maar te accepteren en te respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, als het in je proeftijd is kun je het zeker maken, maar ook daarbuiten.
Omgekeerd zal een werkgever het dienstverband ook beëindigen als ze niet tevreden over je zijn of een "betere" collega op jouw plek kunnen zetten. Dan houden ze ook geen rekening met de wederzijds geïnvesteerde tijd.

Toegevoegd na 47 seconden:
Ze zullen er (begrijpelijk) niet blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van het soort contract dat men je heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes is het niet, maar idd. het is maar net wat voor een relatie je hebt met je werkgever.

Ik werk bijv. in een klein bedrijf, met 12 man.
Maar als je een nummertje bent uit de honderden werknemers... dan is het ook andersom voor jou 10 anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, geen enkel probleem behalve misschien een vervelend gevoel aan jouw kant.

Als jij veel tijd in een baan steekt en de werkgever besluit om je na een paar maanden te ontslaan kun je ook geen enkel recht ontlenen aan het feit dat je 'er zo veel tijd' in hebt gestoken.
paulus811
13 jaar geleden
ja hoor dat kan waarschijnlijk heb je een maand opzeg termijn in je huidige arbeids contrakt ik zou het zeker doen als ik ergens beter af ben ben ik vertrokken ook al voelt dat misschien niet helemaal prettig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, het gaat toch wat jij graag wilt doen. Stel dat de werkgever een beter iemand vindt, denk jij nog steeds dat jouw werkgever je laten werken?????????????????