Loonsverhoging toegekend door nu ontslagen leidinggevende, nog steeds geldig?

Ik ken iemand die heeft het volgende verhaal: Zijn leidinggevende is kort geleden ontslagen, hiermee had hij afspraken gemaakt over loonsverhoging. Via de mail heeft hij dit wel zwart op wit en is dit dus door zijn toenmalig leidinggevende toegezegt, nu zegt het bedrijf waar hij werkt dat er niets verder over bekend is en dat hij dus geen loonsverhoging krijgt. Mag dat zomaar? Of kan hij fluiten naar zijn loonsverhoging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als er een contract is getekend staat het vast, anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij een email heeft waarin dit bevestigd wordt door de leidinggevende, dan zitten ze er aan vast in principe. Hij heeft dat uit hoofde van zijn functie gedaan en niet op persoonlijke titel.
Als hij een rechtsbijstandverzekering heeft met arbeidsgeschillen erin gedekt, zou ik daar zeker advies gaan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die leidinggevende bevoegd was om zelfstandig de loonsverhoging toe te kennen dat sta je sterk.
Het doet er m.i. niet toe of het mondeling is afgesproken of dat er in een mail de handtekening ontbreekt. Afspraak is afspraak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij mag en kan er in principe van uit gaan de je leidinggevende handelde volgens de richtlijnen. Dat hij daarover het niet eens was met zijn leidinggevende mag ni9et op jou bord geschoven worden, tenzij het een buitensporige en niet logische loonsverhoging betreft, die normaal nooit zo door het bedrijf uitgevoerd wordt.

Ik zou gewoon de mails uitprinten en een afspraak maken met degene die er nu verantwoordelijk voor is en eens rustig om de tafel gaan zitten. Met stroop vang je meer vliegen als met azijn. Eventueel gaat hij even eerst langs het juridisch loket om info in te winnen, hoe sterk hij staat, maar meldt dat niet (pas als het helemaal uit de hand loopt).