Waar schrijf je "hoogachtend" en waar schrijf je "opgemaakt te"?

Is onderstaande indeling van het woord "hoogachtend" en "opgemaakt te" juist of moet "opgemaakt te" voor "hoogachtend" ?

Geachte mijnheer

Wilt u a.u.b mijnheer x inschrijven in de x te 2000 Antwerpen, omdat hij anders geen domicilie heeft. Mijnheer x is akkoord met deze toestand, vermits dat hij bij jullie verblijft

Hoogachtend mevrouw x

Opgemaakt te x op x

Mijn vraag: komt "hoogachtend" voor "opgemaakt te" en waar moet ze haar handtekening plaatsen? Onder "hoogachtend mevrouw x" of onder "opgemaakt te"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

ik zou het als volgt doen:
linksboven zet je je naam, en daaronder je adres.
rechtsboven zet je de plaats en datum.
je eindigt met hoogachtend, plus handtekening.
dat "opgemaakt te" zou ik weglaten.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Opgemaakt staat in een notariele acte. In een brief heb je een datum vermeld
13 jaar geleden
Aan --------

Antwerpen, 29 november 2010

Geachte mijnheer/mevrouw,

Wilt u a.u.b mijnheer x inschrijven in de x-straat nn te 2000 Antwerpen, omdat hij anders geen domicilie heeft. Mijnheer x is akkoord met deze toestand, vermits dat hij bij jullie verblijft

Hoogachtend

mevrouw x
x-straat nn
2000 Antwerpen

=========================================

Als meneer x in het gevang zit, dan zou ik het anders schrijven

=========================================
Aan --------

Antwerpen, 29 november 2010

Geachte mijnheer/mevrouw,

Meneer x verblijft thans in het gevang te St Nicolaas, en heeft daarom geen domicilie.

Wilt u a.u.b mijnheer x inschrijven in de x-straat nn te 2000 Antwerpen.

Mijnheer x is akkoord met deze oplossing.

Hoogachtend

mevrouw x
x-straat nn
2000 Antwerpen

=========================================
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de straat in de brief is de gevangenis zelf. Is dan mijn tekst goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vervang
omdat hij anders geen domicilie heef
door
omdat dit voorlopig zijn domicilie zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de datum erboven en geen 'opgemaakt...etc'
Vermeldt beneden ook je telfoonnummer, zodat ze je eventueel kunnen bereiken(misschien zijn er wel meer meneer x-en). Zet zijn geboortedatum maar in de brief.