Hoe kan je je cv + sollicitatiebrief doen laten opvallen tussen vele anderen die voor dezelfde plek solliciteren?

Hoe kan je je een goede brief schrijven? Hoe maak je je cv goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat werkt is in je cv zoveel mogelijk dingen zetten. Alle opleidingen die je hebt gedaan, allen diploma's. Maar ook maatschappelijke dingen zoals vrijwilligers werk doen je boven andere sollicitaties uitspringen. Want vaak zijn mensen die vrijwilligerswerk doen gedreven om te werken. En zorg gewoon dat je brief er netjes uitziet. Een goede aanhef en afsluiting, denk maar aan zakelijke brieven. En gebruik het word u ipv. je of jij. Als je alles wat hierboven staat verwerkt in je brief kom je toch al een heel eind.

Een soort grapje erin zetten werkt meestal wel ;) In mijn cv had ik neergezet dat ik het beu was om folders te gooien in weer en wind en dus graag in een aangenaam klimaat wil werken.

Overzichtelijkheid is wat je wilt; Dus niet elk wissewasje op de CV knallen. Het idee 'baat het niet dan schaadt het niet' gaat niet op bij een CV. Er mogen geen gaten in zitten, maar niet elke baas zit te wachten op elk vrijwillegersbaantje dat je gedaan hebt.Bedenk bij elke extra-curriculaire activiteit: Wat draagt dit bij bij de functie waar ik op solliciteer. Voor vrijwel geen enkele positie is een CV van meer dan 2 A4-tjes nodig. De brief moet duidelijk reflecteren dat je weet waar de functie over gaat en wat het bedrijf precies doet. Als je op papier solliciteert: Doe de brief ongevouwen in een A4 envelop. Deze enveloppen vallen op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100