Wat is het functieprofiel van een BOA?

We hebben een sollicitant gisteren op gesprek gehad, kan iemand mij vertellen wat deze mevrouw nou doet in haar huidige functie. Ze heeft gereageerd op de functie Carreer and Development Manager.

Ik twijfel of zij geschikt is voor deze functie...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een BOA (Bijzonder OpsporingsAmbtenaar) is iemand die in zijn functie bepaalde bevoegdheden heeft die normaal gelden voor politieagenten, zoals bijvoorbeeld het vragen van een legitimatiebewijs en het uitschrijven van boetes.

Zoals Starbless ook al zegt, dat kan dus van alles zijn. Heeft de betreffende sollicitant dan geen omschrijving gegeven van haar huidige functie in haar c.v.? Dat is niet zo slim voor iemand die Career and Development Manager wil worden, ik zou alleen al op basis van dat gegeven twijfelen aan haar geschiktheid.

Heb je geen contactgegevens van haar huidige werkgever om referenties te checken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het voor je! Blijft dat het een beetje dubieus is dat juist iemand die zo'n functie ambieert niet meld wat haar huidige functie is, dat is toch wel erg basic. BOA geeft immers geen specifieke functie aan, maar alleen een status waar een bepaalde bevoegdheid bij hoort. Je kunt er uit halen dat ze blijkbaar van onbesproken gedrag is (maar als je dat wilde weten zou je een verklaring omtrent het gedrag vragen) en dat ze wat training gehad heeft die ze nodig heeft voor haar opsporingsbevoegdheid (waarvan je niet weet welke bevoegdheden ze eigenlijk precies heeft!), maar fverder is het extreem vaag.

Andere antwoorden (1)

BOA = Bijzonder Opsporings Ambtenaar

Dit variëerd een beetje van stadswacht tot en met AIVD en van Boswachter tot en met FIOD ECD...

Ga even googlen, want er moet één overzichtlijst op het internet staan welke functies allemaal onder BOA vallen...

Ook de Politie is overigens BOA...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Constrictor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meende juist dat het bijzondere aan een Bijzonder OpsporingsAmbtenaar was dat het een opsporingsambtenaar niet-zijnde politie was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Politieagent, word opgeleid tot Bijzonder Opsporings Ambtenaar. Bijna alle andere betrekkingen op Bijzonder Opsporings Ambtenaar berusten op kennis en ervaring die iemand een Bijzonder Opsporings Ambtenaar kunnen maken. Zo is een Commandant van de Brandweer ook een Bijzonder Opsporings Ambtenaar. Maar om Commandant te worden bij de brandweer heb je toch een lange weg van trainingen, ervaringen en hierna op basis van je ervaringen minimaal 5 promoties naar een hogere rang om het minimale niveau te halen, waarop je tot Commandant benoemt kan worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als zo'n BOA je in haar wurgende greep heeft.... dan ben je nog niet jarig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht: het was niet bijzonder opsporingsambtenaar maar buitengewoon opsporingsambtenaar. Vroeger heette dit "onbezoldigd rijkswachter". Over de politie: politieagenten zijn geen buitengewone, maar algemene opsporingsambtenaren. Wel zijn er *andere* medewerkers bij de politie die buitengewoon opsporingsambtenaar zijn, bijvoorbeeld meldkamercentralisten en baliemedewerkers. En dan zijn er ook nog medewerkers bij de politie zonder opsporingsbevoegdheid, zij zijn dus noch buitengewoon, noch algemeen opsporingsambtenaar. Een mooi wiki-overzichtje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitengewoon_opsporingsambtenaar#Buitengewoon_opsporingsambtenaar_bij_de_politie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké... Bedankt voor de verduidelijking...