Ben je verplicht om te vertelen waarom je naar een arts moet aan je baas ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze antwoorden zeggen genoeg

Het beste antwoord

Nee hoor, daarom hebben de artsen ook zwijgplicht,
zou raar zijn als je het dan wel aan je baas zou moeten vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee dit moet zeker niet,is een privé zaak
13 jaar geleden
nee hoor, en anders maak je er buikpijn van (altijd handig als je zwanger bent, of wilt worden )
wie onbeleefde vragen stelt, kan hetzelfde in het antwoord terugverwachten. laat je niet overdonderen
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo was vertelde ik het hem ben ik de eerste man die zwanger is lol
anneliez
13 jaar geleden
;). ik dacht al toen ik het schreef: vast een vraag van een man, dus ik had me al schrap gezet voor dit commentaar ;)
Nee niet verplicht, maar als je baas oprecht belangstellend is naar jouw wel en wee, dan kun je best iets vertellen. Zoals je dat ook tegen partner of ouder zou zeggen. 'een beetje last van mijn rug de laatste tijd; zonder verder in details te treden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee echt niet maar omdat de meeste mensen er wel iets over zeggen kan het raar lijken als je het niet doet.

Feitelijk is het "raar" als je het wel doet, je hebt iets je bent zelf geen dokter daarom ga je ook dus waarom zou je het bespreken.

Misschien als men lastig is kun je wat algemeenheden roepen als je dat niet erg vindt.

Zeg je bijv:
Zeg dat is privé hoor! Maar maak je geen zorgen, dit is vast eenmalig hoor.
Of juist:
Hallo, ik hoef hier toch niet allerlei genante kwalen op tafel te leggen (beetje als grap)
Of Het is privé en waarschijnlijk moet ik nog een paar keer terug hoor!
13 jaar geleden
Dat ben je beslist niet verplicht. Als je baas wil dat er vanuit het bedrijf naar je gezondheid wordt gekeken moet hij je naar de bedrijfsarts sturen. Een bedrijfsarts kan ook alleen informatie bij je huisarts inwinnen als je daar toestemming voor gegeven hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, je baas is verplicht je vrij te geven voor t bezoeken van een arts..
waarvoor je gaat hoef je hem niet te vertellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee echt niet, gaat hem geen reet aan. Jij vraagt toch ook niet aan hem wanneer hij voor het laatst sex gehad heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vroeg toen ik op pz werkte, vaak: toch niet iets ernstigs hoop ik? Meestal kreeg ik dan als antwoord, nee een kleinigheid oid. De vraag is vaak niet bedoelt als nieuwsgierigheid, maar als belangstelling. Als je bang bent voor de vraag, omdat je of iets genants hebt, of gewoon niet wilt dat hij/zij het weet, verzin dan iets kleins, bijvoorbeeld, ik heb een moedervlek waar ik even wil dat er naar gekeken wordt.