Wat voor argumenten kan ik geven?

Heb sinterklaasgedichtjes gemaakt voor een paar kleine kinderen van ong. 2 jaar. Het bestaat uit 4 regels. De eerste 2 regels heb ik iets persoonlijks gedaan en de laatste 2regels heb ik bij iedereen hetzelfde gedaan, in dat stukje staat dat ze lief zijn geweest en daarom dat cadeau krijgen. Maar ik weet nu al dat mijn begeleider gaat vragen waarom ik die laatste 2 regels steeds hetzelfde gedaan heb. Het was eigenlijk een beetje luiheid om niet zo'n heel gedicht voor iedereen te moeten maken en ik het ook wel leuk vond dat iedereen ook een beetje hetzelfde had, maar dat is niet echt een goede reden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn begeleider wil altijd overal een reden voor weten en als ik zomaar dingen doe zonder er bij na gedacht te hebben, keurt hij mij erop af. Ben het daar niet altijd mee eens, maar zorg er altijd voor ik een antwoord klaar heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kinderen van die leeftijd houden heel erg van herhalingen en patroontjes. Als de gedichtjes voor de hele groep worden opgelezen, heb je het juist heel goed gedaan, want ze herkennen dan iets vasts in elk rijmpje. Punten voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook als reden gegeven en hij was er erg tevreden over!

Andere antwoorden (4)

dat je het goed bedoelt hebt en dat het uit een goed hart komt

het is ook maar een sinterklaasgedichtje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo niet echt een goede reden?

Het is toch juist goed dat ieder kind ongeveer hetzelfde krijgt. Vind ik juist wel een goede reden. Die luiheid zou ik maar achterwege laten.

Het gaat erom dat je gedichtjes hebt geschreven en veel mensen hebben daar moeite mee. Je hebt je best gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel goed argument:
Gelijke behandeling in de klas.

Kleine kinderen kunnen jaloers worden als de één een ander regeltje heeft dan de ander. Want misschien wilde Julia wel dat regeltje als Floor en wilde Bert hetzelfde als Maarten hebben. Kinderen zien zo dat zij allemaal lief zijn geweest en kunnen zich met elkaar vergelijken. Zij lijken dan op elkaar, en dat zorgt voor een betere band, het is namelijk een groep, samen!
Ook is dit beter voor de maker van het gedicht, misschien is een kind wel teleurgesteld dat zij nou net niet dat ene zinnetje had die hij wel had. En andersom kan het ook.

Ik vind dit zelfs wel beter dan voor iedereen een apart gedicht, het heeft voordelen, voor de klas en voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het juist heel lief van je!