kunnen min-uren vervallen na verloop van tijd ?

ik werk in de zorgsector en heb rond de 100 min-uren , nu beweren ze dat ik mijn verlof voortaan moet inplannen op de dagen dat ik niet moet werken, mag dit (in België )?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
ronron1212
13 jaar geleden
waar staat min uren voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet opgenomen verlof uren..

Antwoorden (2)

Volgens mij moet je die min-uren eerst in gaan halen zodat je weer in de plus staat. Tot die tijd moet je inderdaad alle prive zaken regelen voor of na je werk. Min-uren vervallen niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de cao (zorg) staat dat je voor een minimum aan min-uren slechts mag meenemen naar het volgende jaar. Zo geldt dat ook voor de plus-uren.
Lees nog maar eens goed de cao. Je kunt ook terecht bij de salarisadministratie en/of dit voorleggen aan jullie ondernemingsraad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tot het nieuwe jaar, ben je 'verplicht' de te weinig gewerkte uren in te halen. Dit moet uiteraard wel kunnen. dus als je een contract hebt van 36 uur., dan is het soms heel moeilijk (ivm wisselende diensten) de extra uren in te halen