In een advertentie zie ik staan: iets van 1350 PC's met een ICT-afdeling van... 49 mensen!!?? (Bij een gemeente.) Beheerders op scholen doen 200 PC's!

...of meer; per persoon!!
Heeft een school dermate weinig geld vergeleken met een gemeente(huis), of werkt een gemeente(huis) zo extreem inefficiënt? 'T gaat om een gemeente met veel verspreide locaties, dus er gaat veel tijd verloren met reizen waarschijnlijk... Maar dan nog.

Hoe kan er zo'n grote discrepantie zijn? 'T is ook niet zo dat op scholen er haast geen software draait. Juist 't tegendeel, zou ik zeggen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Het zou goed kunnen dat de ICT-afdeling meer doet dat alleen het beheer van het netwerk.

Toegevoegd op 26-05-2009 13:31:02
dat=dan

Toegevoegd op 26-05-2009 13:36:55
Misschien dat er nog software ontwikkeld wordt, ik zou het zo niet durven zeggen. Overigens lijkt het mij ook erg veel, 49 op 1350.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je voorbeelden van zaken die bij een een beheerder op een school niet van toepassing zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allerlei gemeentelijke registratiesystemen worden ook door gemeentelijke ICT afdelingen gemaakt en gekoppeld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T lijkt me stug dat een lokale gemeentelijke afdeling zelf bijv. de GBA-software gaat zitten schrijven... Da's gewoon landelijke software. Zo waarschijnlijk ook met de andere software. Het koppelen van verschillende systemen: daar kan inderdaad veel mis mee gaan. Dan lijkt me echter dat er landelijk gezien er iets vreselijks mis gaat met de aansturing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm naja, ik weet alleen dat mn vriend vanuit de detachering een tijdje bezig is geweest met koppeling van systemen bij een gemeente, de afdeling die met dat soort dingen bezig was was veel groter dan de beheerafdeling..
Ik denk ook dat er meer wordt gedaan. De ICT afdeling zorgt bijv misschien ook voor de website (in de lucht houden/content bijwerken). Verder zijn er altijd een paar mensen die de servers (intranet enz) beheren. Er zijn vast ook een paar mensen die elke (domme) klacht moeten oplossen.

Ik heb een tijdje op een helpdesk gewerkt, en er zijn altijd digibeten die echt alles vragen. Dingen zoals de website van ..... doet het niet kun je mijn computer nakijken.

49 Lijkt wel veel, maar je weet dus niet welke taken ze allemaal hebben.

Toegevoegd op 26-05-2009 13:51:28
misschien hebben ze alle users wel admin rechten, dan heb je vast wel 49 man nodig om alles te fixen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een gemeente met 1350 werkplekken lijkt me een ICT afdeling van 49 man wel erg veel. Ze zullen zeker niet allemaal alleen de werkplekken beheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doen ze dan?