Ik heb interesse in een baan in een (ziekenhuis) laboratorium. Welk vak(ken) kan ik het beste volgen om te kijken of het mij wel ligt?

Ik heb een baan als financieel administratief medewerker en verder (dus) geen achtergrond op dit gebied.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Is een opleiding van 3-4 jaar hoor.

Het beste antwoord

Als je wilt weten of het iets voor je is, kun je naar een open dag van ee- ziekenhuis gaan. Bedenk je dat er verschillende soorten laboratoria zijn in het ziekenhuis en daarbuiten. Je kunt ook een laboratorium bellen en Jou vraag voorleggen. Wat opleiding betreft moet je eens contact opnemen met een roc bij Jou in de buurt. Hou er rekening mee dat er geen spectaculaire expirimenten worden gedaan(of je moet kicken op een mmol meer of minder). Maar ga vooral eens kojken, het is een mooi vak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zal het moeilijk worden, je hebt dan scheikunde, natuurkunde en biologie nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eerst eens op de bloedafname. Daar heb je geen specifieke opleiding voor nodig. Je wordt daar zelf voor opgeleid.
Daarna kun je kijken welke kant je het beste ligt. Op een lab hebben ze ook zeer secure administratief medewerkers nodig, maar ook andere functies waar je niet persé een universitaire opleiding voor nodig hebt.