Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb interesse in een baan in een (ziekenhuis) laboratorium. Welk vak(ken) kan ik het beste volgen om te kijken of het mij wel ligt?

Ik heb een baan als financieel administratief medewerker en verder (dus) geen achtergrond op dit gebied.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Is een opleiding van 3-4 jaar hoor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je wilt weten of het iets voor je is, kun je naar een open dag van ee- ziekenhuis gaan. Bedenk je dat er verschillende soorten laboratoria zijn in het ziekenhuis en daarbuiten. Je kunt ook een laboratorium bellen en Jou vraag voorleggen. Wat opleiding betreft moet je eens contact opnemen met een roc bij Jou in de buurt. Hou er rekening mee dat er geen spectaculaire expirimenten worden gedaan(of je moet kicken op een mmol meer of minder). Maar ga vooral eens kojken, het is een mooi vak!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zal het moeilijk worden, je hebt dan scheikunde, natuurkunde en biologie nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eerst eens op de bloedafname. Daar heb je geen specifieke opleiding voor nodig. Je wordt daar zelf voor opgeleid.
Daarna kun je kijken welke kant je het beste ligt. Op een lab hebben ze ook zeer secure administratief medewerkers nodig, maar ook andere functies waar je niet persé een universitaire opleiding voor nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding